شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ / ۲۰:۳۰
کد مطلب: 20733
۰

آزمایش رایگان تشخیص اچ آی وی برای افراد در معرض خطر ایدز

به گزارش، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دیلم، عبدالحسین ناصری صبح چهارشنبه اظهارداشت: به منظور تشخیص اولیه اچ ای وی مراکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه(س) و بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) مجهز به کیت تشخیص سریع ویروس اچ ای وی(RDT) شدند.
وی با اشاره به محرمانه بودن نتایج این آزمایشات بیان داشت: این آزمایش برای افراد در معرض خطر و دارای رفتار پرخطر انجام می شود و بصورت کاملاً دواطلبانه و رایگان است. ناصری با اشاره به افزایش موج سوم ایدز در کشور اضافه کرد: طبق تجزیه و تحلیل‌های آماری از سال 85 تا 92 میزان انتقال بیماری ایدز از طریق جنسی افزایش یافته که به همین منظور انتقال از طریق جنسی به موج سوم اپیدمی بیماری در ایران تبدیل شده است.

ناصری تصریح کرد: افزایش این آمار توجه ویژه دست اندرکاران و سیاستگذاران بهداشت و درمان را می‌طلبد و نیازمند یک بسیج همگانی اطلاع رسانی و آموزش به آحاد جامعه است. رییس شبکه بهداشت و درمان دیلم خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم برنامه‌های اطلاع رسانی و آموزشی در هفته اطلاع رسانی ایدز در شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی آموزش بیماران ایدزی و همسران و خانواده‌های آنان، آموزش دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه، آموزش منشی‌های پزشکان به صورت چهره به چهره یا گروهی، آموزش کاردان و کارشناسان با موضوع احتیاطات استاندارد و ایدز، آموزش پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی، آموزش رابطین بهداشتی جهت آموزش خانوارهای تحت پوشش در خصوص ایدز، آموزش کلیه آرایشگران زن و مرد و آموزش پرسنل تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی را از جمله برنامه‌های آموزشی هفته اطلاع رسانی ایدز عنوان کرد.

ناصری افزود: تشکیل کمیته برون بخشی با حضور ادارات بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه آزاد و پیام نور، تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کلینیک ترک اعتیاد شهرستان و هماهنگی با رییس بیمارستان جهت آموزش پرسنل درمانی در خصوص ایدز و احتیاطات همه جانبه را از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته اعلام کرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود یادآور شد: اجرای برنامه مداخله‌ای جهت اعضای انجمن معتادین گمنام شهرستان(NA) به جهت ترغیب آنان به انجام آزمایش کیت تشخیص سریع اچ آی وی و آموزش آنان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر، توزیع تراکت‌های آموزشی در سطح شهر و ارسال پیامک به عموم مردم را از دیگر برنامه های اطلاع رسانی در این هفته اعلام کرد.
مهندس ناصری به اقدامات شبکه بهداشت و درمان در راستای کنترل و بیماریابی ایدز اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته بیماریابی و مشاوره، توزیع وسایل پیشگیری مثل کاندوم در پایگاه مراقبت بهداشتی و مرزی(نمره 4)، مجهز کردن سه مرکز بهداشتی درمانی به کیت تشخیص سریع اچ آی وی، تشکیل جلسه با مسئول گروه Na در خصوص همکاری جهت انجام آزمایشات، ارسال آزمایش افراد در معرض خطر به مرکز مشاوره جهت بررسی، واکسیناسیون بیماران ایدزی و ملزم کردن آرایشگران به استفاده از وسایل آرایشی شخصی و کیف آرایشی بهداشتی از جمله این اقدامات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی