جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۵
کد مطلب: 20765
۰

عوارض مکیدن انگشت و جویدن ناخن در کودکان

نوید ناصری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر چه ارث نقش مهمی در ایجاد ناهنجاری‌های فک و صورت دارد ولی با رعایت مواردی می‌توان تا حد زیادی از این ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: اهمیت دادن به دندان‌های شیری و مراقبت از آنها یکی از این روشهاست؛ چرا که بی توجهی به دندان‌های شیری باعث از دست رفتن زودهنگام این دندان‌ها و رویش نادرست دندان‌های دائمی می‌شود.

فلوشیپ لیزر درمانی در دندانپزشکی ادامه داد: بعد از رویش دندان‌های شیری والدین باید دندان‌های کودکشان را مسواک بزنند و با افزایش سن کودک، به وی در مسواک زدن کمک کنند. متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت افزود: والدین برای مدتی دندان‌های کودک را مقابل آینه مسواک کنند تا کودک طریقه مسواک کردن صحیح را یاد بگیرد و اگر کودک اصرار دارد که خودش دندان‌هایش را مسواک بزند به والدین توصیه می شود مسواک را با کمترین میزان خمیر دندان یا بدون آن در اختیار کودک قرار دهند.
عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران، مراجعه به موقع و منظم به دندانپزشکی و مشاوره با دندانپزشک و متخصص ارتودنسی، به خصوص بعد از رویش اولین دندان‌های دائمی ( حدود 6 سالگی ) را از مواردی دانست که از ابتلا به بسیاری از ناهنجاری‌های فک و صورت جلوگیری می‌کند.
متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت ادامه داد: جلوگیری از ایجاد و همچنین باقیماندن عادت‌های دهانی غلط در کودک مانند مکیدن انگشت، فشردن زبان به طرف جلوی دهان، مکیدن یا جویدن لب و جویدن ناخن از جمله عادتهایی است که در ایجاد ناهنجاری‌ها موثر باشد.
فلوشیپ لیزر درمانی در دندانپزشکی تصریح کرد: مکیدن انگشت شست یا انگشتان دیگر یکی از عادت‌هایی است که در زمان نوزادی ممکن است در کودک وجود داشته باشد. اگر چه این عمل در نوزاد ممکن است نشانگر گرسنگی و اخطاری به والدین جهت توجه به تغذیه او باشد، ولی باقیماندن این عادت بعد از سه، چهار سالگی می‌تواند عامل پیدایش تغییرات دائمی در استخوان و دندان‌های فک بالای کودک باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.