چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 18 Sep 2019
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ / ۰۸:۳۱
کد مطلب: 20831
۰

اعصاب خود را در "ترافیک" کنترل کنید!

دکتر سید احمد جلیلی روانپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: انواع "استرس‌ها" که باعث ایجاد عصبانیت در فرد می‌شوند، نه تنها برای فرد نفعی ندارند بلکه باید توجه داشت هیچ مشکلی با عصبانیت حل نمی‌شود.

وی افزود: خویشتن داری و آگاهی و اطلاع از حالت عصبانی و یادآوری اینکه عصبانی شدن هم برای خود فرد مضر است و هم دیگران را آزار می‌دهد، بهترین راهکار برای کنترل خشم است.

وی ادامه داد: تمرین خونسرد بودن بعدی مدتی بر کاهش عصبانیت تاثیر می‌گذارد به این صورت که فرد چندین بار خود را در موقعیت‌های تحریک کنندهٔ اعصاب قراردهد و سعی بر کنترل خشم خود داشته باشد.
دکتر جلیلی در پایان خاطر نشان کرد: نفس عمیق کشیدن، شمردن اعداد، ذکر گفتن، نوشیدن یک لیوان آب سرد و شعر خواندن از راه‌های کنترل تحریک پذیری اعصاب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

50 درصد «ام آر آی» های تجویزی غیرضروری است
بیماری خطرناکی که جان مردان را تهدید می کند
تشخیص اوتیسم در زنان مشکل‌تر است
قبولی 54 درصدی دختران در کنکور سراسری
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم