جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۹
کد مطلب: 20836
۰

شرايط و منابع آزمون المپياد هاي علمي كشور اعلام شد

شرايط و منابع آزمون المپياد هاي علمي كشور اعلام شد
به گزارش میگنا ، بر اساس اطلاعيه باشگاه دانش پژوهان جوان ، دانش آموزان پايه اول با هر شرايطي صرفاً مجاز به ثبت نام آزمايشي در مرحله اول المپياد مي باشند و از پذيرفته شدگان سال اول متوسطه به منظور تشويق و آشنايي بيشتر با آزمون جهت شركت در مرحله دوم دعوت مي شود، ولي برگزيدگان تابستاني تنها از ميان دانش آموزان پايه دوم و سوم خواهند بود.
براساس تصميم كميته هاي علمي فيزيك و ادبي، دانش آموزان سال دوم اين رشته ها فقط به صورت آزمايشي در آزمون هاي مرحله اول و دوم المپيادهاي مذكور شركت مي كنند و به دوره تابستاني راه نخواهند يافت. دانش آموزان پايه دوم كه سال تحصيلي گذشته در دوره آموزش تابستاني باشگاه دانش پژوهان جوان در رشته هاي ادبيات، رياضي، زيست شناسي، فيزيك ، شيمي و‌ نجوم واخترفيزيك حضور داشته و موفق به كسب مدال هاي نقره و برنز شده اند در صورت علاقه مندي به شركت مجدد در المپياد مذكور ملزم به شركت در كليه مراحل مختلف آزمون هاي سال تحصيلي 93-92 مي باشند و فقط در صورت موفقيت به مراحل بعدي راه خواهند يافت. همچنين دانش آموزان پايه دوم دارنده مدال برنز كشوري المپياد كامپيوتر كه سال تحصيلي 92-91 در دوره آموزشي تابستاني باشگاه دانش پژوهان جوان حضور داشته اند، همانند سايرمتقاضيان اين المپياد ملزم به شركت در آزمونهاي مرحله اول و دوم المپياد كامپيوتر مي باشند.

شرايط ثبت نام در آزمون مرحله اول


المپياد رياضي:
دانش‌آموزان سال‌دوم رياضي‌فيزيك كه متقاضي ثبت‌نام در المپياد‌رياضي مي‌باشند، نمره درس‌رياضي(1) داوطلب نبايد كمتر از 15 باشد.
دانش‌آموزان سال‌سوم رياضي‌فيزيك كه متقاضي ثبت‌نام در المپيادرياضي مي‌باشند، معدل دروس رياضي(2) و هندسه(1) داوطلب نبايد كمتر از 15 باشد.

المپيادشيمي:
دانش آموزان سال دوم علوم‌تجربي و رياضي‌فيزيك كه متقاضي ثبت نام در المپياد شيمي مي باشند، بايد نمره درس شيمي(1) و آزمايشگاه كمتر از 17 نباشد. نمره رياضي(1) كمتر از15 نباشد. نمره درس فيزيك(1) و آزمايشگاه داوطلب كمتر از 16 نباشد.
دانش آموزان سال سوم علوم‌تجربي و رياضي‌فيزيك كه داوطلب ثبت نام در المپياد شيمي مي باشند، بايد معدل دروس شيمي(1) و آزمايشگاه و شيمي(2) و آزمايشگاه ،كمتر از 17 نباشد. معدل دروس رياضي(1) و رياضي(2) كمتر از 15 نباشد. معدل دروس فيزيك(1) و آزمايشگاه و فيزيك(2) و آزمايشگاه داوطلب كمتر از 16 نباشد.

المپياد فيزيك:
دانش‌آموزان سال سوم رياضي‌فيزيك كه متقاضي شركت در المپيادفيزيك هستند بايد معدل دروس فيزيك(1) ، آزمايشگاه و فيزيك(2) و آزمايشگاه داوطلب كمتر از 16 نباشد.معدل دروس رياضي (1)و رياضي (2)داوطلب كمتر از 15 نباشد.

المپياد كامپيوتر
 دانش‌آموزان سال دوم رياضي‌فيزيك و سال دوم كامپيوتر شاخه فني‌حرفه‌اي و كاردانش كه متقاضي شركت در المپياد كامپيوتر هستند بايد نمره درس رياضي(1) داوطلب كمتر از 15 نباشد. دانش‌آموزان سال‌سوم رياضي‌فيزيك و سال‌سوم‌ كامپيوتر شاخه فني‌حرفه‌اي و كاردانش‌ كه متقاضي شركت در المپياد كامپيوتر هستند بايد معدل دروس رياضي(1) و رياضي(2) داوطلب كمتر از 15 نباشد.

المپياد زيست‌شناسي
دانش‌آموزان سال دوم علوم‌تجربي كه متقاضي شركت در المپياد زيست‌شناسي هستند بايد نمره دروس علوم زيستي و بهداشت داوطلب كمتر از 16 نباشد . دانش‌آموزان سال سوم علوم‌تجربي كه متقاضي شركت در المپياد زيست‌شناسي هستند بايد نمره درس علوم زيستي و بهداشت و زيست شناسي و آزمايشگاه(1) داوطلب كمتر از 16 نباشد.

المپياد ادبي
دانش آموزان سال سوم ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه متقاضي ثبت نام در المپياد ادبي هستند بايد معدل دروس زبان فارسي(2) و ادبيات‌فارسي(2) داوطلب كمتر از 16 نباشد. دانش آموزان سال سوم علوم تجربي و رياضي فيزيك كه متقاضي شركت در المپياد ادبي هستند بايد معدل دروس زبان فارسي(2) و ادبيات‌فارسي(2) داوطلب كمتر از 18 نباشد.

المپياد نجوم و اخترفيزيك
دانش آموزان سال دوم رياضي‌فيزيك كه داوطلب شركت در آزمون نجوم و اخترفيزيك هستند بايد نمره درس فيزيك(1) و آزمايشگاه كمتراز 16نباشد و نمره درس رياضي(1) داوطلب كمتر از 15 نباشد. دانش آموزان سال سوم رياضي‌فيزيك كه داوطلب شركت در آزمون نجوم و اخترفيزيك هستند بايد معدل درس فيزيك(1) ، آزمايشگاه و فيزيك(2) و آزمايشگاه كمتراز 16نباشد و معدل درس رياضي(1) و رياضي(2) داوطلب كمتر از 15 نباشد.

منابع امتحاني
منابع امتحاني المپياد فيزيك: دانش آموزان بايد اطلاع كافي از مطالب كتاب هاي درسي مربوط به سال‌هاي اول، دوم، سوم و دوره پيش‌دانشگاهي داشته باشند.

منابع امتحاني المپياد زيست‌شناسي:
دانش آموزان بايد اطلاع كافي از مطالب كتاب هاي درسي مربوط به سال‌هاي اول، دوم، سوم و دوره پيش‌دانشگاهي داشته باشند.

منابع امتحاني المپياد شيمي: دانش آموزان بايد اطلاع كافي از مطالب كتاب هاي درسي مربوط به سال‌هاي اول، دوم، سوم دبيرستان داشته باشند و علاوه بر منابع آزمون مرحله اول، مطالب شيمي دوره پيش دانشگاهي براي آزمون مرحله دوم مورد سوال قرار مي گيرد.

منابع امتحاني المپياد رياضي:
دانش آموزان بايد اطلاع كافي از مطالب كتاب هاي درسي مربوط به سال‌هاي اول، دوم، سوم دبيرستان داشته باشند.

منابع امتحاني المپياد ادبي: دانش آموزان بايد اطلاع كافي از مطالب كتابهاي درسي شامل ادبيات فارسي(1) و (2)، زبان فارسي(1) و (2)، تاريخ ادبيات(1)، عربي (1) و (2)، زبان انگليسي (1) و (2) و منابع غير درسي شامل ، غزليات سعدي اثر فروغي (غزل­هاي مختوم به حرف «ن») ، جوامع الحكايات و لوامع الروايات(حكاياتي از قسم دوم) و سياست نامه (سيرالملوك) اثر جعفر شعار( فصل­هاي 7 و 41 )، آينه در آينه اثر ابتهاج به انتخاب شفيعي كدكني (از ص 183 تا پايان كتاب) ، مصيبت نامه ‌عطار اثر شفيعي كدكني(از آغاز داستان تا اول المقالة الثالثة) ، برگزيده ي اشعار صائب و ديگر شعراي سبك هندي اثر محمد قهرمان ، ( بخش صائب تبريزي از اول غزلِ 10 تا پايان غزلِ 30 و بخش كليم همداني و بخش طالب آملي) ، كليله ودمنه ، انشاي ابوالمعالي نصرالله منشي(بوزينه و باخه و زاهد و راسو ) ، برگ هايي در آغوش باد اثر غلامحسين يوسفي جلد 1 (مقاله­هاي داستاني طنزآميز در شاهنامه و ناصر خسرو، منتقد اجتماعي) ، مجموعه ي «از اين اوستا» اخوان ثالث (شعرهاي: قصه­ي شهر سنگستان، كتيبه، مرد و مركب، آنگاه پس از تندر، روي جاده­ي نمناك، ناگه غروب كدامين ستاره، نماز) مي باشد .
منابع المپياد نجوم و اخترفيزيك: دانش آموزان بايد اطلاع كافي از مطالب درسي مربوط به سال هاي اول ، دوم ، سوم و دوره پيش‌دانشگاهي داشته باشند و موضوعات نجوم كروي ، نجوم مقدماتي و تئوري رصد و اخترفيزيك و كيهان شناسي مقدماتي نيز مورد سؤال قرارمي گيرد.
منابع المپياد كامپيوتر: دانش آموزان بايد اطلاع كافي از مطالب دروس رياضيات(1) سال اول، رياضيات(2) سال دوم، جبر واحتمال سال سوم و رياضيات گسسته دوره پيش دانشگاهي داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن