پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۹
کد مطلب: 21039
۱

کلینیک‌های کنترل خشم در پایتخت راه‌اندازی می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اولین بار قرار است هفته آینده با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌ای به منظور راه‌اندازی‌ کلینیک‌ کنترل خشم در خانه‌های سلامت امضاء کنیم که این کلینیک‌ها در آینده نیز در استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

به نقل از ایسنا، دکتر محمود گلزاری در نشست تخصصی پژوهش و برنامه‌ریزی در حوزه جوانان که امروز چهارشنبه درهتل المپیک برگزار شد، افزود: در حال حاضر زمان آن نیست که کار نمایشی انجام دهیم و انجام این گونه کارها ما را بسیارعقب انداخته است، بنابراین باید به کمک پژوهش، نزدیک‌ترین راه‌حل را برای حل مشکلات بیابیم. وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین کارها این است که پژوهش‌ها عمیق‌تر و کاربردی‌تر شود و ما نتایج پژوهش‌ها را به مدیران عالی تصمیم‌گیری مانند وزیران ارائه دهیم. ضمن آنکه امیدوارم سال آینده در زمینه پژوهش، وزارت ورزش و جوانان همایش ملی را برگزار کند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد: ما جلسه‌ای را با انجمن شاعران جوان برگزار کردیم و قرار است با حوزه پژوهش جوانان که صبقه هنری دارد، همکاری کنیم.
گلزاری با بیان اینکه جوانان ایران جزو پاک‌ترین و سالم‌ترین جوانان دنیا هستند، گفت: هر هفته 20 جوان آسیب‌دیده را ملاقات می‌کنم و این جوانان با مقداری برنامه‌ریزی و انجام تدابیر لازم، در مسیر درست قرار می‌گیرند چون آسیب‌های اجتماعی در آنان عمیق نیست و از صدر اسلام گرفته تا زمان انقلاب اسلامی، پیشوایان دینی ما بر ضرورت انجام تمهیدات لازم در حوزه جوانان تاکید کرده‌اند.

رابطه جوانان پیش از ازدواج آسیب نیست
وی با بیان اینکه جوانان به طور طبیعی در معرض برخی از آسیب‌ها قرار دارند، اظهارکرد: برخی مسوولان به افزایش رابطه جوانان پیش از ازدواج اشاره و این امر را به عنوان یک آسیب تلقی می‌کنند، این در حالیست که این روابط آسیب نیست؛ بلکه کشش به جنس مخالف به طورطبیعی وجود دارد. اما باید این روابط را جهت دهیم و مدیریت ارتباط با جنس مخالف داشته باشیم.

نمی‌توان به دوران قبل از اینترنت بازگشت
فیسبوک سومین کشور پرجمعیت دنیاست
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی آسیب‌ها درواقع آسیب نیستند، افزود: این موارد جزو ویژگی‌های طبیعی و تحولی هستند. از سوی دیگر مباحثی در مورد استفاده جوانان از اینترنت مطرح می‌شود، این در حالی است که نمی‌توان به دوران قبل از اینترنت بازگشت. چنین تغییراتی، تغییرات جهانی است و بر اساس تحقیقات انجام شده، فیسبوک با یک میلیارد و 300 هزار عضو، سومین کشور پرجمعیت دنیاست. این تغییرات را باید قبول و مشخص کنیم که کدام یک از آنها آسیب است.
گلزاری در ادامه گفت: برخی از مسوولان در برخورد با آسیب‌های اجتماعی، فرافکنی یا انکار و یا خیال‌بافی می‌کنند، اما باید عملکرد قوی و صحیحی داشته باشیم و بدانیم که فرصت کم است.
وی درباره عملکرد خود در دولت یازدهم گفت: تاکنون با حدود 20 نفر از مدیران ارشد نظام جلسه داشته‌ام. به عنوان نمونه آقای طیب‌نیا وزیراقتصاد اظهار می‌کرد که با تمام قدرت از طرح‌های جوانان دفاع می‌کند. این در حالی است که باید برنامه‌ها و کارهای خود را مشخص کنیم.
بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان 21 درصد افزایش یافته است معاون ساماندهی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت:‌ با کمک مرکز مطالعات تلاش می‌کنیم مسائل را بشناسیم و در سه چهار حوزه معیشتی مانند اشتغال و مسکن با بانک مرکزی و مسئولان جلسه گذاشته‌ایم.

در حال حاضر بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان 21 درصد افزایش یافته است. گلزاری با اشاره به اختلافات وزارت ورزش و جوانان با سازمان نظام روانشناسی، گفت: در بحث مشاوره ازدواج، اختلافاتی داریم و شاید تا کمتر از یک هفته بعد اعلام کنیم که در زمینه مشاوره ازدواج چه برنامه‌هایی را داریم.
وی با اشاره به هویت افراد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با کمک سازمان میراث فرهنگی،‌ میراث ملی را شناسایی کنیم و اقداماتی را برای آشنایی جوانان با این میراث انجام دهیم. معاون ساماندهی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شورای عالی جوانان را پیش از سال جدید تشکیل می‌دهیم،‌ گفت: وزیر ورزش و جوانان احکامی را به استانداران به عنوان رییس ستاد ساماندهی استان خود، هفته آینده اعطا می‌کنند و قرار است وزرا، معاونان تام‌الاختیار خود در ستاد ساماندهی را مشخص کنند و تا قبل از سال 93، سه جلسه ستاد ساماندهی ملی، سه تا پنج جلسه ستاد ساماندهی استانی و یک جلسه شورای عالی جوانان را برگزار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!