کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از ۵۰ درصد "جامعه پزشکی"، غیر پزشکی هستند

4 دی 1392 ساعت 22:57

ارتقای علمی و دانش فنی از اهداف جامعه فیزیوتراپی است و متاسفانه جامعه پزشکی غیر پزشکی عمل می‌کنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسماعیل ابراهیمی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در چهاردهمین سمینار علمی و اولین سمینار بین المللی فیزیوتراپی ستون فقرات که در روزهای ۴ و ۵ دی ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود، گفت: مشکل ما این نیست که جایگاه نداریم ولی ادعای پزشکی داریم فیزیوتراپی آنقدر حیطه عمیقی دارد که اگر در کار خود غوطه ور شویم، بهترین عملکرد را داشته و بهترین خدمات را برای مردم ایجاد می‌کنیم.

وی گفت: تعدادی از افراد در جامعه پزشکی با دانستن خدمات و آگاهی فیزیوتراپ‌ها با آن‌ها همراهی نمی‌کنند. وی با اشاره به جلسه روز شنبه در شورای معین که در خصوص دی پی تی تصمیم گیری و دنبال شد گفت: بدون حضور دانشجو و بدون مصوب کردن برنامه در جلسه‌ای که دور از شان جامعه پزشکی است به تصمیم گیری پرداخته‌اند ولی ما دنبال ارتقاء علمی خودمان و دانش فنی خودمان هستیم که این موضوع را به دکتر محسنی بندپی مدیر بیمه سلامت ایرانیان عرض کردیم.

وی گفت: برنامه ما به دست شورای عالی برنامه ریزی و مصوب شدن پیش می‌رود ولی متاسفانه تحت فشار هستیم و در جامعه‌ای هستیم که جامعه می‌داند ما چه کسی هستیم، جامعه پزشکی دنبال ما نیست.

فیزیوتراپیست‌ها در نظام سلامت بهترین‌ها هستند امیری در ادامه گفت: فیزیوتراپیست‌ها در نظام سلامت بهترین ها هستند و ما در منطقه در راس هستیم اما آن کسی که باید بر ما حق بدهد، نمی‌دهد. رئیس اداره علمی فیزیوتراپی ایران گفت: فعالیت‌های انجمن و بورد فیزیوتراپی خارق العاده است و امید داریم در دولت تدبیر و امید شاهد توفیقاتی در این عرصه باشیم.

وی اظهار داشت: در این سمینار که دکتر محسن بندپی به عنوان مدیر بیمه سلامت ایرانیان حضور داشت، اولویت‌های خاصی نظیر واقعی بودن تعرفه‌ها، احقاق حق طبیعی و حقوقی در شورای عالی آموزش و... از جمله مطالبات ماست. ابراهیمی افزود: یکی از مشکلات جامعه فیزیوتراپی این است که فیزیوتراپی برای خود تصمیم نمی‌گیرد بلکه هر کسی هر جا می‌تواند دخالت می‌کند و فیزیوتراپیست‌ها در تصمیم سازی‌ها دخالت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه پزشکی غیر پزشکی هستند، گفت: من نگران هستم چرا که ترکیب شورای عالی نظارت به نفع ما کار نمی‌کند، ما فقط مسئول فیزیوتراپی مردم نیستیم وفقط شرایط موجود را دنبال نمی‌کنیم بلکه با توجه به شرایط موجود نظیر فقر حرکتی تغییر سبک زندگی و... به دنبال سیاستگذاری هستیم.

ابراهیمی با انتقاد از رشته‌های مختلف ورزشی نظیر کاردانی تربیت بدنی که در قالب فیزیوتراپی در نقاط مختلف ایفای نقش می‌کنند، خاطر نشان کرد: هنوز با توجه به شکایت ما، وزارت بهداشت جوابی به ما نداده است وهر کدام از فیزیوتراپیست‌ها خود باید برای احقاق حق خود گام بردارند.
ابراهیمی ارتقاء رشته فیزیوتراپی را از دیگر اولویت‌های انجمن فیزیوتراپی عنوان کرد و گفت: ما حق مردم را ادا کنیم تا مردم شاکی ما نباشند و پرونده‌های ما در پزشکی قانونی باز نشود و امید داریم بیمه سلامت هم حقوق ما را به موقع پرداخت کند تا بتوانیم همگام باعث ارائه خدمات به جامعه باشیم.


کد مطلب: 21119

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21119/بیش-۵۰-درصد-جامعه-پزشکی-غیر-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir