جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ / ۲۱:۱۵
کد مطلب: 2123
۰

کدام رشته دانشگاهی بیشترین بیکار را دارد؟

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه آموزش عالی ایران باید محور تربیت دانشجو در منطقه باشد، گفت: استانهای مرزی کشور باید آموزش جوانان آن سوی مرزها و جهان اسلام را عهده دار شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین نادری منش پنجشنبه در دومین نشست بررسی طرح آمایش آموزش عالی با حضور روسای 29 دانشگاه در دانشگاه شهیدبهشتی با بیان این مطلب افزود: در این زمینه خوشه های منطقه ای تشکیل می شود تا از عراق، پاکستان، تاجیکستان، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس دانشجو جذب شود. وی گفت: کمیته فراملی در بخش آمایش سرزمین آموزش عالی شکل گرفته است و دانشگاهها می توانند ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی ایجاد کنند تا میزان دانشجویان خارجی نیز افزایش یابد. معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اهمیت دانشگاه و آموزش عالی در فرآیند تربیتی انسانها یادآور شد: 4 میلیون نفر و 30 درصد جامعه 18 تا 25 ساله کشور را مجموعه دانشگاهی کشور تشکیل می دهد. نادری منش گفت: انتخاب رشته علوم انسانی نباید به گونه ای باشد که آنهایی که در ریاضی و تجربی پذیرفته نشده اند به علوم انسانی روی بیاورند. از همان زمان باید فرآیند منطقی تعریف شود تا ورودی هم منطقی باشد. وی همچنین با اشاره به رشد آموزش عالی در سالهای اخیر اظهار داشت: نمونه ای از این رشد را می توان در پیشرفت های علوم هسته ای در ایران دید که فارغ التحصیلان توانمند داخلی توانستند ما را به موفقیت برسانند امثال شهیدشهریاری و شهید علیمحمدی نیز هر دو در داخل کشور تحصیل کرده بودند. معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به میزان بیکاری در میان فارغ التحصیلان یادآور شد: فارغ التحصیلان کشاورزی مهمترین بخش آمار بیکاران آموزش عالی هستند این در حالی است که اگر 20 درصد از آنها وارد کشاورزی می شدند، بهره وری در کشاورزی تغییر می کرد این موضوع در صنعت نفت و گاز هم صادق است که اگر اینگونه نبود، این میزان هدر رفت انرژی وجود نداشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن