پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ / ۱۵:۳۱
کد مطلب: 2152
۰

84 موسسه براي اعزام دانشجو به خارج از كشور مجوز گرفتند

  مديركل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از صدور مجوز نهايي براي فعاليت 84 موسسه اعزام دانشجو به خارج از كشور خبر داد.
 حسن مسلمي نائيني‌' با اعلام اين مطلب به ايرنا با بيان اينكه صدور مجوز اعزام دانشجو به خارج كشور از پنج سال قبل در وزارت علوم ، متوقف شده بود گفت: پس از پنج سال وقفه، فراخوان مراكز متقاضي اعزام دانشجو به خارج در مردادماه امسال در وزارت علوم اعلام شد كه نزديك به 800 نفر در آن به صورت الكترونيكي، ثبت نام كردند.
وي افزود: كارگروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به خارج مستقر در وزارت علوم پس از بررسي 250 پرونده كه مدارك آنها به صورت كامل ارسال شده بود تعداد 120 تقاضا را داراي شرايط و حدنصاب لازم ، شناخته و در نهايت، 84 مورد را تاييد كرد.
به گفته مسلمي، دو موسسه كه نسبت به معرفي محل خود به وزارت علوم اقدام كرده و امكانات آنها به تاييد رسيده است به نامهاي ' دانش گستر كوه نور‌' با محدوده فعاليت كشورهاي اسپانيا و پرتغال و ' پژواك پيروان پورسينا ' با محدوده فعاليت كشور آلمان از 25 دي ماه امسال ، مجوز شروع به فعاليت دريافت كرده اند.
وي تصريح كرد كه مشخصات دو موسسه جديد اعزام دانشجو به خارج اكنون بر روي پايگاه اطلاع رساني اداره كل بورس وزارت علوم قرار گرفته و ديگر موسسات نيز به محض تعيين محل فعاليت، به تدريج مجوز شروع به فعاليت دريافت كرده و مشخصات آنها نيز بر روي اين پايگاه اينترنتي اعلام خواهد شد.
**موسسات اعزام دانشجو به خارج از كشور، صاحب اتحاديه مي شوند
مديركل بورس و امور دانشجويان وزارت علوم همچنين از تلاش اين وزارتخانه براي تشكيل اتحاديه موسسات اعزام دانشجو به خارج از كشور خبر داد و ساماندهي اين موسسات را از جمله سياستهاي وزارت علوم برشمرد.
وي اضافه كرد: در آينده نزديك از مديران موسسات اعزام دانشجو به خارج كشور دعوت مي كنيم تا براي تشكيل يك اتحاديه صنفي، گرد هم آيند و البته با تشكيل اين اتحاديه، وزارت علوم ، نقش نظارتي خود را حفظ خواهد كرد.
مسلمي از مسوولان موسسات اعزام دانشجو به خارج كشور خواست با توجه به وجود ظرفيت هاي كافي براي تحصيل دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي در داخل كشور ، تا آنجا كه ممكن است از اعزام دانشجو در اين مقاطع به خارج خودداري كرده و توان خود را بر روي اعزام دانشجويان به كشورهاي خارجي براي تحصيل در دوره هاي تحصيلات تكميلي ( كارشناسي ارشد و دكتري‌ ) متمركز كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.