جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۹
کد مطلب: 21539
۰

800 شغل را به رشته دانشگاهی تبدیل کرده‎ایم

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس در دیدار با نماینده ولی فقیه در خرم‎آباد با اشاره به اینکه همیشه به مردان سلحشور و عشایر لرستان افتخار می‎کنیم، افزود: دانشگاه علمی کاربردی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسالت‎های بزرگی داشته و توفیقات خوبی را حاصل کرده است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رشد تولید علم به مقام‎های بالایی دست یافته که رتبه جدید ایران در این بخش دلیل بر موفقیت ما به حساب می‎آید؛ این توفیقات نتیجه تلاش دانشجویان و راهنمایی مقام معظم رهبری است.

دکتر پورعباس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه‎ها بایستی به تربیت نیروی انسانی کارآمد بپردازند، گفت: به دنبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وزارت علوم به بازار کار ورود و در مسیر تربیت نیروی انسانی قدم برداشته در حالی که در گذشته به حرکت در مرز دانش اکتفا کرده بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر به طور طبیعی بستر محیط کار را به رشته‎های دانشگاهی تبدیل کرده است. بیش از 800 شغل را به رشته دانشگاهی تبدیل کرده‎ایم.

وی گفت: بیش از یک‎هزار مرکز تخصصی علمی کاربردی در حوزه‎های مختلف به تربیت دانشجویان می‎پردازند. پورعباس یادآور شد: 75 درصد فارغ‎التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‎شوند. رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: با تخصصی کردن حوزه‎های صنعتی توسط این دانشگاه، راندمان علم و عمل به طور فوق‎العاده بالا خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه اگر آموزش با عمل همراه شود توسعه در پی خواهد داشت، اذعان کرد: ‎‎‎یک‎هزار مرکز تخصصی دانشگاه علمی کاربردی عمدتاً در جوار کارخانجات و مزارع بزرگ هستند که در دل محیط کار، دانشجو آموزش کارآمد می‎بیند. پورعباس اظهار کرد: در لرستان هم استعدادهای بی‎نظیری وجود دارد، این استان در حوزه کشاورزی، تولید چرم درجه 1 و حوزه سنگ استعداد فراوانی دارد که اگر با آموزش گره بخورد، بهره‎وری کیفیت و اشتغال افزایش خواهد یافت. رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور ادامه داد: انتظار ما از نماینده ولی فقیه در لرستان این است که در خطبه‎های نماز جمعه، این بحث را عمومی کند و از مسئولین بخواهد که در این مسیر گام اساسی بردارند تا کیفیت مشاغل بالا رود.

وی با بیان اینکه مراکز رشد دانشگاه علمی کاربردی در جوار صنعت افتتاح می‎شوند، بیان کرد: با این کار دانشجو با سرمایه‎ای که کارخانه در اختیارش می‎گذارد شروع به قبول سفارشات و تولید کار می‎کند.
پورعباس با تأکید بر اینکه آموزش علمی کاربردی، آموزش کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: در برخی از استان‎ها به کمک مسئولین محلی، بخشی از مشاغلی را که از بین رفته بود مجدداً احیا و بازدهی کار را بالا برده‎ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا