کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکلیف مدیر مدرسه در ‌روز پنج‌شنبه‌ ی بدون کیف و کتاب!

3 بهمن 1392 ساعت 19:43

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش، گفت: عنوان کردن یک روز بدون کیف و کتاب در مدارس بر چه اساسی مطرح می‌شود و مدیران چگونه می‌توانند فضای مدرسه را در این روز مدیریت کنند.


به گزارش میگنا، قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس اظهار داشت: معتقدم هر گونه بحثی در این زمینه باید با پشتوانه علمی و تحقیقی و نه سلیقه‌ای باشد.
وی افزود: در سال گذشته بحث تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس بر اساس یکسری دلایل از جمله مباحث اقتصادی بود اما اکنون بحث لغو تعطیلی این روز بر اساس چه پشتوانه و دلایلی مطرح می‌شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش گفت: عنوان کردن یک روز بدون کیف و کتاب در مدارس بر چه اساسی مطرح می‌شود و مدیران چگونه می‌توانند این دانش‌آموزان را در مدارس اداره کنند.

وی ادامه داد: اگر وزیر آموزش و پرورش و مسئولان دیگر این وزارتخانه، موضوع لغو تعطیلی روزهای پنج‌شنبه مدارس را با پشتوانه علمی و پژوهشی مطرح می‌کنند، این موارد را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه دهند و اگر در این خصوص مدارک علمی و پژوهشی به مجلس ارائه نشود، در حقیقت می‌توان گفت این موارد جزء موارد سبقت آزاد نیست.

وی با اشاره به سخن وزیر آموزش و پرورش در خصوص لغو تعطیلی روزهای پنج‌شنبه مدارس تصریح کرد: در این خصوص از وزیر آموزش و پرورش دعوت می‌شود تا با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحات لازم را به نمایندگان مجلس بدهند. *اخذ اجباری وجه در مدارس نادرست اما مشارکت کردن اشکالی ندارد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص اخذ اجباری وجه در مدارس بیان داشت: بنده اخذ اجباری وجه در مدارس را قبول نداشته و این عمل را نادرست می‌دانم اما مشارکت کردن در این زمینه اشکالی ندارد.
وی افزود: بر اساس قانون اساسی، تحصیل تا پایان متوسطه در مدارس رایگان است اما خانواده‌هایی که توان مالی داشته و می‌توانند داوطلبانه در این خصوص به مدارس کمک کنند، اشکالی ندارد.


کد مطلب: 21664

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21664/تکلیف-مدیر-مدرسه-روز-پنج-شنبه-ی-بدون-کیف-کتاب

میگنا
  https://www.migna.ir