کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از نحوه جذب نیروهای مازاد آموزش و پرورش تا زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان

9 بهمن 1392 ساعت 23:06

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه 26 درصد ساختمان‌های مدارس تهران، بافت فرسوده دارند و باید نوسازی شوند، گفت: 32 درصد از این مدارس باید مقاوم سازی شوند و بقیه از استحکام کافی برخوردارند و مورد تایید کارشناسان فنی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران هستند


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه 26 درصد ساختمان‌های مدارس تهران، بافت فرسوده دارند و باید نوسازی شوند، گفت: 32 درصد از این مدارس باید مقاوم سازی شوند و بقیه از استحکام کافی برخوردارند و مورد تایید کارشناسان فنی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران هستند.

 

به گزارش ایسنا، اسفندیار چاربند در رابطه با بودجه اختصاص یافته برای مقاوم سازی و نوسازی مدارس افزود: بسته به قانون، بودجه پیش بینی شده است اما عمده‌ فعالیت‌های بحث نوسازی، در استان‌های مختلف به ویژه در تهران، با مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز انجام می‌شود که در کنار اعتبارات دولتی، می‌توانند گام‌های موثری بردارند.

 

چاربند همچنین درباره‌ مدارس استیجاری و مشکلات ایجاد شده پیرامون آن‌ها، با بیان این که 2100 ساختمان آموزشی در تهران وجود دارند، گفت: 72 درصد از این ساختمان‌ها متعلق به آموزش و پرورش است اما 28 درصد از این مدارس، مدارس مساله دار ملکی و یا متعلق به برخی نهادها هستند که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و یا دارای مالک حقیقی هستند که این مدارس را اجاره داده‌اند اما برخی بنابر نیتشان اجاره قابل توجهی نمی‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه 80 مدرسه از مجموع این مدارس، حکم قلع و قمع دارند افزود: در تابستان برای تخریب این مدارس اقدام می‌شود مگر اینکه با مالکان صحبت شود.

 

 

تکلیف 80 مدرسه تا تابستان باید مشخص شود

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در تابستان گذشته چند مدرسه دچار این مشکل شدند و یا با مالکان توافق و بخشی از مبلغ مورد نیاز به آن‌ها پرداخت شد، گفت: این اواخر تلاش کردیم با اجازه‌ شورای آموزش و پرورش استان، باقی‌مانده‌ مبلغ مورد نیاز را تامین کنیم تا هزینه انتقال اسناد آن مدارس را به آموزش و پرورش فراهم کنیم با این حال حدود 80 ملک دیگر هم هست که باید قبل از ورود به تابستان تعیین تکلیف شود.

 

 

تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس رسما ملغی نمی‌شود

 

 

چاربند در بخش دیگری از سخنان خود، درباره تعطیلی مدارس در پنج‌ شنبه‌ها،‌ با بیان اینکه آموزش و پرورش قصد صرف نظر کردن از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را ندارد، گفت: چند طرح برای استفاده از این ایام و مکان آموزشی برای فعالیت‌های فوق برنامه در قالب برنامه‌ها اختیاری داریم اما برای این که این تعطیلات به صورت رسمی ملغی شود، آموزش و پرورش برنامه‌ای ندارد.

 

وی افزود: ساعت کار مدارس بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل تعریف می‌شود که در این طرح، با آن چه اکنون اجرا می‌شود تفاوت‌هایی وجود دارد که ابعاد حقوقی این موضوع باید بررسی شود.

 

 

زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان

 

 

چاربند هم چنین درباره مطالبات فرهنگیان،‌ توضیح داد: بخشی از مطالبات فرهنگیان از نیمه دوم سال 91 باقی مانده است که خوشبختانه تا پایان این هفته و اواسط هفته آینده بخشی از آنها با تامین اعتبار لازم پرداخت می‌شود. به گفته وی این مطالبات عمدتا شامل حق التدریس اردیبهشت و خرداد سال 92 و مربوط به سال تحصیلی گذشته است و حق التدریس سه ماهه سال جاری به علاوه حق الزحمه آزمون‌های نهایی که از دی تا امسال پرداخت نشده را نیز دربر می‌گیرد. همچنین تلاش می‌شود مابقی مطالبات تا قبل عید پرداخت شود.

 

وی ادامه داد: گشایشی که در بخشی از اوضاع اقتصادی صورت گرفته برای تامین منابع مالی بود و به تدریج این مطالبات پرداخت می شود.

 

 

1200 نیروی مازاد تهران، معلمان کارآمد هستند

 

 

چاربند همچنین درباره وجود نیروهای مازاد گفت: به طور کلی اگر این قاعده را در نظر بگیریم که آموزش و پرورش دارای تعداد قابل توجهی سهم مازاد است شاید این اشکال پیدا شود که در مدیریت منابع انسانی و منابع دچار مشکل هستیم، اما بخش قابل توجهی از معلمینی که امروز به آن‌ها عنوان نیروی مازاد اطلاق می‌شود (حدود 1200 نفر در تهران) معلمان کارآمدی هستند اما به علت عدم تخصیص نیرو به بعضی از فعالیت‌ها، مازاد شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به شیوه نامه‌ ساماندهی منابع انسانی که اساس به کارگیری معلمان است نیز گفت: فعالیت‌ها طبق ضوابط این شیوه نامه‌، به چند طبقه تقسیم شده‌اند که اگر این طبقه بندی‌ها اصلاح شود بخش قابل توجهی از معلمان مازاد، جذب می‌شوند.

 

 

نحوه جذب نیروهای مازاد

 

 

چاربند افزود: در حوزه‌ کتابداری برای کارخانه‌ها، استادکار برای هنرستان‌ها و معلم ورزش برای دوره‌های اول ابتدایی با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که بر اساس ضوابط ساماندهی، اگر این محدودیت‌ها برداشته شود، بخشی از این نیروهای مازاد جذب می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه ضوابط و مقررات ساماندهی باید بازبینی شود تا این افراد جذب شوند تا مدارس از کمبود نیرو در این پست‌ها رنج نبرد گفت: درصد کمی از نیروهای مازاد (حدود 10 درصد) فاقد کارآیی هستند که به علت ضعف جسمی، کارآیی ندارند و برای این دسته باید تمهیداتی فراهم کنیم تا بتوانند با سنوات مناسب، از بازنشستگی استفاده کنند.

 

چاربند که در برنامه‌ تهران 20 صحبت می‌کرد،‌ در بخش دیگری از سخنانش، درباره‌ نظام جدید آموزش و پرورش، با بیان اینکه این نظام بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 91-90 آغاز شده است، اظهار کرد: بناست هر سال 2 پایه، یکی از ابتدایی و یکی از متوسطه با توجه به نظام جدید مستقر شود و تا سال 96-95 همه پایه‌های ساختار جدید، یعنی تا پایه‌ دوازدهم، استقرار می‌ِیابند.

 

 

مردم به هیچ وجه نباید به اجبار مبلغی به مدارس پرداخت کنند

 

 

همچنین حسین مفیدی نیا، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه اگر مردم شکایتی از مدارس یا مناطق دارند می‌توانند به مناطق 19 گانه یا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مراجعه کنند، شماره تلفن 88964006 را برای رسیدگی به شکایات تلفنی اعلام کرد و گفت: شکایت‌های تلفنی در کمتر از 48 ساعت پیگیری می‌شود.

 

وی همچنین تاکید کرد: کمک‌های نقدی به مدارس باید کاملا داوطلبانه باشد و مردم به هیچ وجه نباید به اجبار مبلغی را پرداخت کنند. اما ضرورت کمک‌های مردمی نباید فراموش شود و مردم باید ما را یاری دهند.

 

 

 


کد مطلب: 21831

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21831/نحوه-جذب-نیروهای-مازاد-آموزش-پرورش-زمان-پرداخت-مطالبات-فرهنگیان

میگنا
  https://www.migna.ir