پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۳:۳۰
کد مطلب: 21832
۰

کشف نقش معنویت در پیشگیری و درمان سرطان

معرفی 2 استان سرطان خیز
به گزارش مهر، دکتر اسماعیل اکبری در نشست خبری پیش از ظهر امروز با تأکید بر اینکه سرطان شایع ترین و بدترین مرگ ها است، افزود: سالانه 85هزار بیمار سرطانی جدید در کشور داریم که بر طبق آمار 55.5 درصد مرد و 44.5 درصد از میان زن ها هستند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه 132نفر در هر 100هزار نفر مرد، سالانه مبتلا به سرطان می شوند، اظهار داشت: این میزان در میان زنان 123نفر در هر 100هزار زن است.

وی خاطرنشان کرد: روند ابتلا به سرطان ها در کشور ما بیشتر از سایر کشورها است.

استانهای سرطان خیز

اکبری با اشاره به وضعیت استان های کشور در خصوص ابتلا به سرطان خاطرنشان کرد: بیشترین استانی که زنان آن مبتلا به سرطان هستند، استان یزد و بیشترین استانی که مردان آن درگیر بیماری سرطان می شوند استان مرکزی است.

شایعترین سرطانهای مردانه و زنانه

به گفته وی سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان زنان و سرطان پروستات شایع ترین سرطان در میان مردان است.

کشنده ترین سرطان

وی همچنین با تأکید بر اینکه سرطان معده کشنده ترین نوع سرطان است، یادآور شد: میزان بروز این سرطان در کشور کم است که در نتیجه مداخلات بهداشتی انتظار داریم در 10 سال آینده نیز از ارقام کنونی کمتر شود.

این محقق در عین حال با تأکید بر اینکه میزان ابتلا به سرطان روده و کلورکتال در کشور رو به افزایش است، اضافه کرد: بر اساس تحقیقات در چند سال آینده سرطان دهانه رحم و تخمدان در زنان به بالاترین رقم خواهد رسید.

وضعیت تحقیقات سرطان در ایران

اکبری همچنین با اشاره به وضعیت تحقیقات در کشور در زمینه سرطان خاطرنشان کرد: در سال جاری بالاترین رقم سطح مقالات در حوزه سرطان را داشتیم که تقریباً بدون بودجه دولتی این تحقیقات اجرایی شده است.

توسعه قطب درمانی سرطان در کشور

رئیس مرکز تحقیقات سرطان از 3 اقدام مهم در زمینه توسعه مراکز درمانی سرطان در کشور خبر داد و گفت: با همکاری یکی از خیرین با مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان اقدام به بازسازی بیمارستان شهدای تجریش خواهد شد.

وی راه اندازی بزرگ ترین قطب درمانی سرطان در جنوب غربی تهران از دیگر اقدامات نام برد و خاطرنشان کرد: این قطب درمانی در قالب یک بیمارستان در منطقه یافت آباد تأسیس خواهد شد علاوه بر این اقدام به راه اندازی مرکز خیریه در منطقه نوبنیاد خواهیم کرد.

کمک خیرین برای توسعه تحقیقات سرطان

اکبری همچنین با اشاره به حمایت های خیرین به بیماران مبتلا به سرطان یادآور شد: مؤسسه خیریه که از سوی مجید کاشانی راه اندازی شده است اعلام آمادگی کرده که کلیه هزینه های مربوط به تحقیقات، پژوهش و چاپ کتاب های علمی در حوزه سرطان را بر عهده خواهد گرفت.

اکبری با اشاره به تغییر رفتار و توجه به معنویات برای درمان بیماری سرطان افزود: در مطالعات نشان داده است که تغییر رفتار و عادات، تأثیرات زیادی در پیشگیری و درمان بیماری سرطان دارد که در حال حاضر مطالعاتی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

معنویت درمانی مانع بروز سرطان

وی خاطرنشان کرد: به زودی قادر خواهیم بود عامل معنویت درمانی را که بر تغییر ژن در بروز سرطان تأثیر گذار است، معرفی می کنیم. به این ترتیب که با تغییر ذهنیت انسان و توجه به معنویات می توان اقدام به پیشگیری از سرطان کرد و همین موضوع عامل درمان افراد مبتلا به سرطان نیز خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با تأکید بر اینکه سرطان بیماری ژنتیکی نیست، گفت: ولی بیماری سرطان بدون تغییر ژنتیکی رخ نخواهد داد.

افزایش مرگ و میر کودکان سرطانی در ایران

به گفته وی 15درصد سرطان های کشور مربوط به سرطان کودکان است و مرگ و میر در میان کودکان سرطانی در کشور 50درصد است در حالی که در کشورهای غربی 30درصد است.

رابطه سرطان و فقر

اکبری با بیان اینکه سالانه 6میلیارد دلار هزینه مستقیم درمان سرطان است، ادامه داد: در بیماری سرطان به طور متوسط 80درصد هزینه ها از سوی خانوارها تامین می شود که این رقم بسیار بالا است علاوه بر این مطالعات نشان داده است که به طور طبیعی 6/4 درصد افرادی که بیمار هستند زیر خط فقر می روند که این میزان برای بیماران مبتلا به سرطان به 10درصد افزایش می یابد.

کمبود دستگاه های رادیو تراپی در کشور

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با کمبود 30درصدی دستگاه رادیوتراپی مواجه است افزود: درصورتی که بخواهیم استانداردها را افزایش دهیم این میزان به 50درصد خواهد رسید.

به گفته وی در حال حاضر میلیاردها دلار صرف تأمین داروهای شیمی درمانی می شود در حالی که هزینه یک ماه واردات داروهای شیمی درمانی را می توان به جبران کمبود های دستگاه های رادیوتراپی پرداخت.

خبرهای خوش مرکز تحقیقات سرطان

اکبری در ادامه این جلسه از اعطای جایزه کلان برای محققان حوزه سرطان خبر داد و اظهار داشت: 70درصد از محققانی که در حوزه سرطان تحقیقات شایسته ای را انجام داده باشند جایزه ای اعطا می شود ضمن آنکه به 70نفر از بیماران سرطانی به قید قرعه در روز 13رجب (در اردیبهشت ما) به میزان 7میلیون تومان اعطا خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان همچنین اقامت رایگان 700 نفر از بیماران سرطانی در مشهد مقدس را از دیگر برنامه های این مرکز نام برد و ادامه داد: علاوه بر آن 80درصد هزینه های اقامت 7هزار بیمار سرطانی در مشهد از سوی این مرکز پرداخت خواهد شد.

کلید واژه های مطلب:
رئیس مرکز تحقیقات سرطان
|
اکبری
|
سرطان
|
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود