کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فلزی که شما را فراموشکار می‌کند!

10 بهمن 1392 ساعت 0:37

آلومینیوم‌ از جمله فلزاتی‌ است که مصرف زیاد آن چه در مواد غذایی و چه در استفاده از ظروف آشپزخانه می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود.


مهشید محمدی‌ زادگان کار‌شناس و مشاوره تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آلومینیوم‌ از جمله فلزاتی است که با بیماری آلزایمر‌ ارتباط دارد، ظروف پخت آلومینیومی‌ علاوه بر اینکه سبب بروز آلزایمر‌ می‌شوند آهن قابل جذب مواد غذایی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: هنگام پخت غذا‌های اسیدی، ‌آلومینیوم‌ در اسید‌های اکسید ناپذیر حل شده از ظرف آزاد می‌شود و به داخل مواد غذایی راه پیدا می‌کند مواد غذایی که دارای گوجه فرنگی یا چاشنی‌هایی مانند سرکه یا آبلیمو هستند به دلیل اینکه مواد اسیدی هستند موجب آزاد شدن آلومینیوم‌ می‌شوند استفاده از قرص‌های ضد اسید موجب وارد شدن مقدار زیاد آلومینیوم به درون دستگاه گوارش می‌شود.

وی در پایان در خصوص جایگزین مناسب این ظروف افزود: ظروف تفلون‌ و کریستال بهترین جایگزین‌ برای ظروف آلومینیوم ‌می‌باشد بر خلاف تصور مردم ظروف روی روحی از آلومینیوم‌ ساخته می‌شوند و عوارض حاصل از این ظروف ناشی از مغز آلومینوم‌ است و اگر جنس این ظروف از روی باشد بهتر است، چون در آن صورت کمی از روی آن وارد غذا و جذب بدن می‌شود.


کد مطلب: 21837

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21837/فلزی-فراموشکار-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir