چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۲:۳۰
کد مطلب: 21992
۰

چهار باور غلط سرطانی

چهار باور غلط سرطانی
«ما نیازی به صحبت درباره سرطان نداریم»، «سرطان هیچ علائم و نشانه ای ندارد»، «در برابر سرطان کاری از من ساخته نیست» و «مراقبت های مربوط به سرطان به من تعلق نمی گیرد» ، چهار باور نادرست درباره این بیماری است.

مسوول «کمپین مبارزه با باورهای غلط در مورد سرطان» در اصفهان روز یکشنبه با بیان این مطلب به ایرنا گفت: این باورها در حالی در بین مردم رسوخ پیدا کرده که حقیقت چیزی دیگری است. «زهرا زندی» با بیان اینکه حدود یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری است، افزود: بسیاری از سرطان ها، علائم خطر و هشداردهنده ای دارند که در کشف زود هنگام این بیماری حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: ممکن است صحبت در باره سرطان در برخی از جوامع مشکل باشد اما مواجه صریح با این موضوع می تواند به بهبود فعالیتهای مرتبط با درمان این بیماری و پیشگیری از آن منجر شود. وی با بیان اینکه سرطان یک مساله جهانی و در حال تبدیل شدن به مشکل سلامت عمومی در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته است، گفت: ضعف اطلاعات و نبود آگاهی درباره سرطان یکی از موانع کنترل و مراقبت از سرطان به شمار می آید. زندی با تاکید بر اینکه پیشرفت های خوبی در شناسایی عوامل خطر و پیشگیری سرطان و درمان آن در دنیا بدست آمده است، افزود: برای پیشگیری از سرطان لازم است که آگاهی عمومی درباره وجود راه حلهای قابل اجرا برای اقشار مختلف افزایش یابد.

وی با اشاره به هفته ملی مبارزه با سرطان که از هشتم تا 15 بهمن ماه نامگذاری شده است، تصریح کرد: شعار امسال این هفته، «اصلاح باورها، راه مبارزه با سرطان» است.
عضو کمیته تخصصی سلامت عمومی اصفهان اظهار کرد: در همین راستا امسال ˈکمپین مبارزه با باورهای غلط در مورد بیماری سرطانˈ به مدت سه روز در شهر اصفهان از دهم تا 12 بهمن برگزار شد.
زندی اضافه کرد: در این برنامه، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور در مکانهای عمومی به صورت رو در رو با مردم درباره سرطان و چهار باور غلط و حقایق مربوط به آن صحبت کردند و به سوالات آنها پاسخ دادند.
وی با اشاره به اینکه اصفهان نخستین استان در کشور بود که چنین برنامه ای در آن اجرا شد، بیان کرد: در این راستا اطلاعاتی درباره باورهای غلط و اصلاح آن، نشانه های سرطان و سبک صحیح زندگی به مردم ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد