پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۹
کد مطلب: 22181
۱

بوتاکس بالاترین رتبه را از لحاظ اعمال زیبایی در دنیا

بوتاکس بالاترین رتبه را از لحاظ اعمال زیبایی در دنیا

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در این باره که از چه سنی می‌توان اعمال زیبایی جهت جوانسازی پوست صورت انجام داد؟ گفت: معمولا می‌توان از دهه سوم زندگی برای انجام برخی اعمال اقدام کرد. از زمانی که بوتاکس وارد این عرصه شده معمولا از میزان اعمال جراحی کاسته شده است. در حال حاضر تزریق بوتاکس بالاترین رتبه را از لحاظ اعمال زیبایی و جوانسازی در دنیا از آن خود کرده است.

 

دکتر سید جواد امیری‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جراحی‌های پلاستیک دور چشم و در پاسخ به این سوال که سن مناسب انجام اعمال زیبایی اطراف چشم چه زمانی است؟ اظهار کرد: انجام اعمال زیبایی منحصر به سن خاصی نیست.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر ابرو بسیار پایین باشد یا چربی در زیر پلک پایین‌ تجمع کرده باشد، به علت اینکه از نظر زیبایی مشکل ساز است حتی اگر فرد در سنین پایین مثلا 20 سال باشد، عمل جراحی برای وی قابل انجام است.

 

وی افزود: درواقع انجام اعمال زیبایی پلک و ابرو تنها منحصر به سنین میانسالی نیست و برخی از آنها در صورت داشتن اندیکاسیون در سنین پایین‌تر هم انجام می‌شوند.

 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه ممکن است گاهی فرد با افتادگی پلک به شکل مادرزادی روبرو باشد که رفته رفته با افزایش سن نمایان‌تر می‌شود، گفت: در این صورت انجام عمل جراحی لازم می‌شود. در این گونه موارد معمولا سعی می‌کنیم از روش‌های کمتر تهاجمی نظیر آندوسکوپی استفاده کنیم. روش آندوسکوپی برای کاشت ابرو کاربرد بیشتری دارد.

 

امیری‌زاد با اشاره به اینکه تغییر چهره به دنبال افزایش سن از 30- 35 سالگی شروع می‌شود، گفت: این تغییرات سنی شامل شلی پوست، افتادگی ابرو، برآمدگی پلک بالا و یا پف پلک پایین، چین و چروک‌های بین ابرو و اطراف چشم است که از دهه سوم زندگی به بعد بروز می‌یابد.

 

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در پاسخ به اینکه از چه سنی می‌توان اعمال زیبایی جهت رفع این اشکالات را انجام داد، گفت: معمولا می‌شود از دهه سوم زندگی هم برای انجام برخی اعمال اقدام کرد. از زمانی که بوتاکس وارد این عرصه شده معمولا از میزان اعمال جراحی کاسته شده است. در حال حاضر تزریق بوتاکس بالاترین رتبه را از لحاظ اعمال زیبایی در دنیا از آن خود کرده است.

 

وی افزود: وقتی سن بالاتر می‌رود از دهه چهارم دیگر بوتاکس هم کارایی ندارد و با آن نمی‌توان پف و افتادگی پوست را از بین برد، چون اثر بوتاکس روی چین و چروک‌های ریز است. در صورت ضرورت از بین بردن چین و چروک‌های عمیق از روش‌های دیگر چون جراحی استفاده می‌شود.

 

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران درباره عوارض انجام اعمال زیبایی اطراف چشم گفت: هر عملی اگر به طور اصولی انجام نشود، می‌تواند عارضه داشته باشد، زیرا هر عمل جراحی بالقوه عارضه‌ساز است ولی اگر به موقع و روی اصول انجام و تکنیک‌های صحیح برای آن به کار گرفته شود، عوارض به حداقل خود می‌رسند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی