سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۳
کد مطلب: 22210
۰

حقـایقی شگفـت انگیـز درباره بدن انسـان

می‌دانستید سختی استخوانهای بدنتان چهار برابر بتون است؟ این حقیقت در برابر دیگر حقایق شگفت انگیزی که درباره بدن خاق‌العاده انسان وجود دارد،‌ ناچیز به نظر می‌آید. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌اینفوگراف، شگفتی درباره توانایی خودترمیمی بدن انسان همواره وجود دارد. جراحت‌های بزرگ، شکستگی استخوان‌ها و عفونت‌های ویروسی همیشه برای انسان رخ می‌دهند و انسان نیز معمولا بهبود یافته و از این اختلالات نجات پیدا می‌کند. شاید در گذشته با وجود دانش محدودی که وجود داشت، ترمیم یافتن جراحت‌های بدن انسان به معجزه یا جادو شباهت داشت.
امروزه با افزایش درک انسان از بدن خود، حقایق عجیب و و ریز و درشت زیادی کشف شده‌اند. برای مثال انسان در طول عمر خود چهل پوند از پوست بدنش را از دست می‌دهد. در این اینفوگراف می‌توانید حقایق جالب‌تر و شگفت‌انگیزتری درباره ویژگی‌های باورنکردنی اعضای بدن انسان پیدا کنید:
بدن انسان به تنهایی دریایی از شگفتی هاست و ممکن است ما از خیلی از شگفتی های آن باخبر نباشیم. بدن ما خیلی ویژگی های حیرت انگیزی دارد که شاید برایمان قابل باور نباشد. برای آنها که به واقعیات عجیب در مورد طبیعت انسان علاقه مند هستند، لیستی عالی تهیه کرده ایم.
1. بدن ما در یک روز 10 میلیارد پوسته تولید می کند. این واقعیت نشان می دهد که بد نیست روکش بالشت و ملحفه تان را به طور منظم بشویید چون این مقدار پوسته در سال می شود چیزی درحدود 2 کیلوگرم پوست.
2. هر ساعت از روز بدن ما باید یک میلیارد سلول را جایگزین کند. قدرت بدن برای تولید این همه سلول جدید واقعاً جای شگفتی دارد.
3. همه ما می دانیم که اسید معده بسیار قوی است. این اسید آنقدر قوی است که حتی زینک را هم حل می کند. این یعنی یک قدرت اسیدی بسیار بالا. اما دلیل اینکه ما با اسید معده خودمان آسیب نمی بینیم این است که سلول هایی برای محافظت از ما در برابر خودمان لایه پوششی ایجاد کرده اند.
4. شش ماه طول می کشد که ناخن به طور کامل روی انگشتان دست یا پا رشد کند. به همین خاطر است که افتادن یک ناخن آسیب دیدگی بسیار دردناک است و به مدتی طولانی ظاهری زننده برای انگشتمان ایجاد می کند. پس حسابی مراقب ناخن هایتان باشید.
5. استخوان انسان به اندازه گرانیت سخت است. استخوان های ما بسیار پرتراکم هستند و قادرند فشار و نیروی بسیار زیادی را تحمل کنند که ویژگی بسیار خوبی است چون همه ما انسانها حرکات و اعمال فشارآوری انجام می دهیم.
6. هر شب که می خوابیم کمی رشد می کنیم. در طول روز، نیروی جاذبه ستون فقرات ما را منقبض می کند و شب دوباره به همان نقطه شروع بر می گردیم.
7. صدای ما در روز قبل از اینکه کششی به دیافراگم و تارهای صوتیمان بدهیم، فرکانس پایین تری دارد.
8. هر کلیه بیشتر از هزار فیلتر دارد. به همین دلیل است که باید مقدار زیادی آب بنوشیم تا بدن روی مواد مغذی و مایعات تازه در سیستم عملیات انجام دهد.
9. خون ما خیلی سریع پمپاژ می شود؛ آنقدر سریع که یک سلول می تواند در یک دقیقه آن را به کل بدن برساند. با ورزش و انجام حرکات کششی همیشه می توانید پمپاژ خونتان را در حد عالی نگه دارید.
10. جالب ترین واقعیت در مورد بدن انسان در مورد مصرف اکسیژن ماست چون هیچوقت به آن فکر هم نمی کنیم. ما در هر روز چیزی در حدود 44 کیلوگرم هوا تنفس می کنیم. این هزاران تنفس روی هوا که تقریباً بی وزن است، تاثیر می گذارد. دفعه بعدی که می خواستید کار مثبتی برای محیط زیست یا پاکی هوا انجام دهید این را خوب به یاد داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.