کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از خواص گردو چه می‌دانید

24 بهمن 1392 ساعت 23:10

گردو از قدیم به عنوان ماده غذایی مفید مورد علاقه ایرانیان بوده است و امروز مشخص شده که گردو به دلیل خواص زیاد، کاهنده کلسترول خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و درمان یبوست بسیار موثر است.


مریم مهرآزی در گفت‌وگو با فارس در مورد خواص گردو خاطرنشان کرد: گردو از جمله مغز دانه‌هایی است که خواص بسیاری دارد و به راحتی روزانه با مصرف یک مشت گردو می‌توان نیاز بدن به ویتامین های B ، E و املاحی چون منگنز،‌ مس، آهن، فسفر، کلسیم، سلنیوم و پتاسیم را تأمین کرد.
وی به این نکته اشاره کرد که افرادی که مشکل پرخوری دارند و نمی توانند جلوی خود را در خوردن بگیرند با مصرف گردو تا حدی اشتها را می‌توانند کنترل کنند چرا که فیبر موجود در گردو از زمانی که وارد دستگاه گوارش می‌شود آب را به خود جذب کرده و مسیر طولانی را برای هضم سپری می‌کند و فرد تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نمی کند.

وی افزود: همچنین افرادی که از یبوست رنج می‌برند با فیبر موجود در گردو مشکلشان برطرف می‌شود.

این متخصص تغذیه در پاسخ به اینکه چربی موجود در گردو آیا برای افراد ممکن است مضر باشد گفت: گردو سرشار از استرول‌های گیاهی است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند که در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری را نیز کم می کند.
وی به این نکته اشاره کرد که منیزیم موجود در گردو تنظیم کننده‌ ضربان قلب است و از رگ‌های خونی محافظت می‌کند. مهرآزی گردو را ماده غذایی حاوی آنتی اکسیدان عنوان کرد و افزود: آنتی اکسیدان سموم بدن را دفع کرده و در عین حال پوست را جوان نگه می‌دارند. در عین حال ویتامین E موجود در گردو از چروک زودس پوست پیشگیری می‌کند.


کد مطلب: 22266

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22266/خواص-گردو-می-دانید

میگنا
  https://www.migna.ir