کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب اعطای حق خودکشی به کودکان!+عکس

25 بهمن 1392 ساعت 12:58

مجلس عوام بلژیک با تصویب قانونی جدید این کشور را به نخستین کشور در جهان تبدیل کرده است که به کودکان «در هر سنی» اجازه می‌دهد تا در مورد «مرگ خودخواسته» در زمانی که بیماری‌های درمان‌ناپذیر دچار شده‌اند، تصمیم گرفته و به زندگی خود پایان دهند.


تصویب قانون جدید با اعتراض رهبران مذهبی بلژیک اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی مواجه شده است . مخالفان تصویب این قانون می گویند کودکان از رشد عقلی برای تشخیص و درخواست برای مرگ خود خواسته برخوردار نیستند.
پارلمان بلژیک روز گذشته قانون مرگ خود خواسته برای کودکان را تصویب کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه  بر اساس قانون جدید تصویب شده که دو ماه پیش در مجلس سنای بلژیک نیز تصویب شده بود، از این پس کودکانی که دارای بیماریهای لاعلاج هستند می توانند در صورت موافقت خود ، والدین و پزشک شان درخواست مرگ خودخواسته کنند.

بلژیک نخستین کشور جهان است که قانون مرگ خودخواسته (اوتانازی) را برای کودکان تصویب می کند و در هلند نیز پیشتر قانون مشابهی تصویب شده است اما برای کودکان بالای 12 سال است.

 بلژیک و هلند لوکزامبورگ که در اصطلاح به جمع این سه کشور اروپایی کشورهای بنلوکس می گویند پیشتر به شهروندان خود حق مرگ خود خواسته داده اند.

تابلوی اعلام آرای نمایندگان مجلس عوام بلژیک پس ازتصویب قانون مرگ خود خواسته برای کودکان

تصویب قانون جدید با اعتراض رهبران مذهبی بلژیک اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی مواجه شده است . مخالفان تصویب این قانون می گویند کودکان از رشد عقلی برای تشخیص و درخواست برای مرگ خود خواسته برخوردار نیستند ،اما حمایت حزب سوسیالیست بلژیک در مجلس عوام در نهایت روز گذشته با 86 رای موافق، 44 رای مخالف و 12 رای ممتنع این قانون را از تصویب مجلس عوام گذرانید. در نظر سنجی های پیشتر انجام شده بیش از 70 درصد مردم بلژیک خواستار توسعه شمول " حق مرگ خود خواسته" به کودکان بودند.

طبق قانون جدید کودکان در هر سنی اگر درخواست مرگ خودخواسته داشته باشند این درخواست در صورت داشتن چند شرط مورد پذیرش قرار می گیرد:
نخست اینکه کودک بیمار باید سطحی از آگاهی و شعور برای درک معنای مرگ خود خواسته را داشته باشد
-    والدین کودک و پزشکان او نیز با این درخواست موافق باشند
-    کودک بیمار بارها درخواست حق مرگ را داده باشد
-    بیماری در مراحل پیشرفته باشد و راهی برای درمان نداشته باشد

طبق آمارها سالانه بیش از 1400 بلژیکی بیمار از حق مرگ خودخواسته استفاده می کنند. این افراد بیشتر از بیماران سرطانی و لا علاجی اند که درمانی برای بیماری آنها وجود ندارد.
 
 


کد مطلب: 22272

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22272/تصویب-اعطای-حق-خودکشی-کودکان-عکس

میگنا
  https://www.migna.ir