دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ - 25 Jun 2018
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۴
کد مطلب: 22448
۰

چربی‌ها به کمک "درمان افسردگی" می‌آیند

دکتر شهرزاد محمدیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: گروه عظیمی از مواد شیمیایی، در مغز وجود دارند که خلقیات را کنترل می‌کنند. معروف ترین آن‌ها "سروتونین" است که به عنوان ماده شادی آور به حساب می‌آید. این مواد شیمیایی موجود در مغز که کاملا حیاتی هستند، برای اینکه عملکرد طبیعی داشته باشند، به انرژی زیادی نیاز دارند و مغز یکی از معدود نواحی بدن است که برای تامین انرژی خود، کاملا و فقط به گلوکز وابسته است.

وی افزود: افراد باید سعی کنند قند خون را در شرایط پایدار حفظ کنند. قند خون نباید دچار نوسانات شدید شود. برای این کار باید در فواصل غذایی حتما از میان وعده‌های غذایی استفاده شود و هر چهار ساعت یکبار تنقلات سالم مثل: خشکبار، آجیل، میوه و سبزی مصرف شود.

محمدیان تصریح کرد: چربی در حد متعادل، اثر ضد افسردگی دارد. به جای چربی‌های خالص از چربی‌های غیر اشباع ساده و پیچیده، روغن‌های گیاهی و روغن ماهی استفاده شود، زیرا این چربی‌ها "حاوی امگا 3" هستند که بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید روزی 20 دقیقه ورزش کنند، زیرا خلق و خو را تقویت می‌کند. هیچ گاه نباید به سراغ رژیم‌های لاغری ناگهانی و سریع رفت، زیرا این رژیم‌ها خلق و خوی فرد را عصبی و کم حوصله می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

در بشقاب کوچک‌تر غذا بخورید
مشاوره تلفنی برای چه افرادی مناسب است؟
والدینی که مانع رشد کودک می‌شوند
از دایره امن خود بیرون بیایید!
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند