کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش عوارض شغلی مردان با رعایت این موارد

2 اسفند 1392 ساعت 11:49

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: رعایت اصول بهداشت کار و بهداشت حرفه‌ای، ارگونومی و آمادگی جسمانی و بدنی از مواردی است که می‌تواند آقایان را کمتر در معرض حوادث قرار دهد و از بروز اتفاقات ناخواسته ناشی از کار بکاهد


سید‌منصور رایگانی در گفت‌ وگو با فارس گفت: حضور مرد‌ها در محیط کار و بیرون از منزل پررنگ تر است و مردان مشاغل سخت فیزیکی را بیشتر از زنان انجام می‌دهند که در نتیجه بروز حوادث، انواع شکستگی‌ها، ضایعات نخاعی و قطع نخاع، ضربه مغزی و قطع اندام در آقایان بیشتر است.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: به همین نسبت نیز دردهای ستون فقرات، فتق و بیرون زدگی دیسک نیز در ستون فقرات کمر و گردن در مردان نسبت به زنان بیشتر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشت کار و بهداشت حرفه‌ای در انجام کار یکی از موارد مهمی است که می‌تواند تا حدودی از بروز ضایعات در مردان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: نحوه صحیح خم شدن و برداشتن اجسام و همچنین بحث ارگونومی یکی از مواردی است که می‌تواند آقایان را کمتر در معرض حوادث قرار دهد.
رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: ارگونومی همان تطابق وسیله و محیط کار با بدن انسان است که در اکثر جاهایی که مطالعات علمی در آن انجام می‌شود نوع کار با بدن، فیزیولوژیک و آناتومی بدن تطبیق دارد که این مدل کار کردن هم راندمان کار را افزایش می‌دهد و هم از بروز عوارض شغلی می‌کاهد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: آمادگی جسمانی و بدنی و انجام ورزش برای آماده نگهداشتن بدن نیز می‌تواند فرد را در برابر اتفاقات ناخواسته مقاوم سازد.


کد مطلب: 22451

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22451/کاهش-عوارض-شغلی-مردان-رعایت-این-موارد

میگنا
  https://www.migna.ir