پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۰:۵۷
کد مطلب: 22595
۱
یک مشاوره خانواده مطرح کرد

شدت یافتن اختلافات زوجین در ایام قبل از عید نوروز

شدت یافتن اختلافات زوجین در ایام قبل از عید نوروز

به گزارش فارس، افسانه نیک‌راد با بیان اینکه نوروز یکی از سنت های باستانی است، اظهار داشت: متأسفانه نورز به جای اینکه سنت‌ها را زنده کند از حالت طبیعی خود خارج شده و بیشتر اسیر تشریفات و هزینه‌های بی مورد شده است.

تحت الشعاع قرار گرفتن نوروز به دلیل چشم و هم چشمی‌ها

وی افزود: هر ساله با آغاز فصل بهار و نوروز باستانی شور و هیجان و تلاش مردم برای تغییرات در خود و خانواده به وجود می آید تا به استقبال بهار بروند این در حالی است که در کنار مسائل خوب نوروز، چشم و هم چشمی، اسراف و تفریط در خرید، این آئین ملی و سنتی را تحت شعاع خود قرار داده است.

این کارشناس آسیب‌های خانواده گفت: در سال‌های نه چندان دور خانواده‌ها همان وسیله‌هایی را که داشتند حتی وسایل قدیمی را تمیز می‌کردند و مورد استفاده خود قرار می‌دادند اما امروزه نوروز بهانه‌ای برای اسراف و متحمل شدن هزینه‌های گزاف شده است گویی تغییر دکوراسیون و صرف هزینه‌های بالا و البته بی مورد از واجبات نوروز شده است و افرادی که توانایی آن را ندارند، تحقیر می‌شوند.

نیک‌راد ادامه داد: مدل‌های مختلف تبلیغاتی که در حال حاضر در رسانه ملی نیز شدت یافته فراتر از وضعیت اقتصادی پیش رفته است، این مسئله به مصرف گرایی دامن زده است همچنین اسراف و تجمل گرایی در افرادی که از ماهواره استفاده می‌کنند به دلیل تبلیغات بیش از حد و رنگارنگ بیشتر به چشم می‌خورد.

شدت یافتن اختلافات زوجین در ایام قبل و پس از عید نوروز

وی با اشاره با بیان اینکه در ایام پایانی سال و پس از تعطیلات نوروزی اختلافات زوجین بیشتر می شود، تصریح کرد: این مسئله به دلیل تقاضاهای زنان برای خرید، تغییر دکوراسیون به هر قیمت است و از آنجایی که مردان توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارد ناسازگاری و در بیشتر موارد دعوا و جنجال بین زوجین به پا می‌شود.

این مشاوره خانواده خاطرنشان کرد: بهتر است خانواده ها از ایام نورز بهترین استفاده معنوی را ببرند و انرژی کسب کنند برای سال جدید و با پایین آوردن سطح خریدهای بی مورد کمک به اقتصاد خانواده کنند و روحیه خانواده را نشاط ببخشند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.