کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه "افسردگی" را در فرد تشخیص دهیم

6 اسفند 1392 ساعت 11:25

علت افسردگی معلوم نیست اما عوامل تشدید کننده ای مثل هر بیماری‌ دیگری دارد.


همایون ابراهیمی مقدم روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: علائم افسردگی در زنان و مردان با هم فرقی ندارد و از نشانه‌های آن این است که فرد به مدت ۲ هفته خلق افسرده دارد. در خلق افسرده علاقه و انگیزه کم می‌شود، اشتها ممکن است تغییر یابد، مشکل خواب در فرد ایجاد می‌شود و فعالیت‌های روز مره زندگی دچار اختلال شود.

وی افزود: شخص افسرده ممکن است در تنهایی گریه کند و در موارد شدید انگیزه زنده ماندن را هم از دست بدهد و تمایل به خودکشی پیدا کند. او ممکن است علائم اضطراب و دلشوره داشته باشد. ابراهیمی مقدم اظهار داشت: علت افسردگی معلوم نیست، اما عوامل مساعد کننده‌ای مثل هر بیماری دیگری دارد. مرگ عزیز، طلاق، ازدواج، از دست دادن شغل، ارتقای شغلی، فرزند دار شدن عوامل استرس زا می‌باشند و کسانی که مستعد بیماری افسردگی هستند را دچار می‌کند. وی بیان کرد: افسردگی بیماری است که هم عوامل روانی و هم عوامل بیولوژیک و هم عوامل اجتماعی در وقوع آن تاثیر گذار می‌باشد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: در درمان این بیماری هم می‌توان از دارو و هم از روش‌های غیر دارویی استفاده کرده که روش‌های غیر دارویی از طریق شناخت رفتار فرد انجام می‌گیرد و نکته قابل ذکر این است که داروهای افسردگی حتما باید با تجویز پزشک مصرف شوند.


کد مطلب: 22602

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22602/چگونه-افسردگی-فرد-تشخیص-دهیم

میگنا
  https://www.migna.ir