پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۴
کد مطلب: 22669
۰
در صورت تصویب مجلس

مشاوره پیش از ازدواج اجباری می‌شود/ آمار بالای طلاق در کمتر از ۳ سال از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج اجباری می‌شود/ آمار بالای طلاق در کمتر از ۳ سال از ازدواج

شکوه نوابی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: تمایل به ازدواج به‌ویژه در پسران کم شده است، روابط خارج از خانواده یکی از چالش‌ها در این مسیر است.

وی با اشاره به تأثیر رسانه‌های خارجی بر خانواده‌ها گفت: حضور رسانه های ماهواره ای موجب تخریب خانواده‌ها شده است. در سیزدهمین همایش ملی انجمن مشاوره ایران، مقالاتی ارائه شد که نشان می‌دهد برخی افراد تمایل به همزیستی بدون ازدواج دارند.

وی می افزاید: اینها با ارزش‌های اعتقادی ما مغایرت دارد و اگر دلسوزی مسئولان و مردم نباشد روند نگران کننده‌ای خواهیم داشت.

 وی با اشاره به ذهنیت نادرست برخی جوانان نسبت به ازدواج که نشات گرفته از ازدواج‌های ناموفق دیگران است،‌ مشاوره پیش از ازدواج را علاج واقعه عنوان کرد و از اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج در صورت تصویب مجلس خبرداد: در صدد آن هستیم تا طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج را به مجلس ارائه دهیم تا بعد از آن هیچ زوجی بدون آموزش و مهارتهای زندگی ازدواج نکنند.

وی ادامه داد: متأسفانه آمار بالای طلاق مربوط به 3 سال اول زندگی است، ما برای اصلاح اینها در محدوده رسالت خودمان این مسئولیت را می‌پذیریم که مشاوره پیش از ازدواج اجباری شود تا مراکزی که افراد مورد اعتماد و وثوق مردم در آنجا مشغول به کار هستند جوانان را هدایت کنند.

رئیس انجمن مشاوره ایران گفت: باید جوانان را هدایت کنیم تا از ارتباط‌های آرمان‌گرایانه و ایده‌آل و توقعات بالا و باورهای نادرست دور شوند و به سمت ازدواج‌های بهنگام سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به مناسب‌ترین سن ازدواج برای دختران و پسران اظهارداشت: 10 سال پیش بنده در کتابم نوشتم سن 18 تا 22 سال برای دختران و 24 تا 28 سال برای پسران مناسبترین سن ازدواج است، اکنون واقعیت‌های جامعه غیر از اینها است بنابراین الان در دفاتر مشاوره با افرادی با میزان سنی مختلف از 16 تا 35 سال برای خانم‌ها و از 20 تا 39 سال برای آقایان مواجهیم که هنوز ازدواج نکرده‌اند یا ازدواج موفقی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم در این سن ازدواج کنید، اگر ازدواج‌های بهنگام و زیر پوشش خانواده‌ها انجام شود به سلامت جوانان و جامعه می‌انجامد.

وی اذعان داشت: در عین حال باید قوانین مربوط به خانواده توسط مسئولان بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم مسئله ازدواج و خانواده مسئولیت یک نهاد و دو نهاد نیست همه نهادها و مسئولان که به نوعی با مسئله خانواده درگیرند باید تلاش کنند تا جوانان ازدواج‌های سالم، بهنگام و پایدار داشته باشند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.