پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۴
کد مطلب: 22674
۰
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان :

علت جداسازی آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان

محمد نستوه، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص دلایل جدایی آزمون استعدادهای درخشان با آزمون نمونه‌های دولتی اظهار داشت: هدف از تأسیس مدارس استعدادهای درخشان و آموزش و تربیت آن متفاوت از مدارس نمونه دولتی است.

وی ادامه داد: مدارس نمونه دولتی می‌خواهد تربیت دانش‌آموز مستعد مناطق محروم را داشته باشد و هدف آن استعدادیابی نیست در حالی که هدف مدارس استعدادهای درخشان، استعدادیابی‌ است.

نستوه افزود: در مدارس استعدادهای درخشان بعد از استعدادیابی، ایجاد یک محیط تربیتی خاص مد نظر است تا دانش‌آموزان مستعد در این محیط آموزش ببینند.

وی ادامه داد: در 2، 3 سال گذشته با نظر وزیر وقت آموزش و پرورش، ادغام دو آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان صورت گرفته بود که وزیر جدید آموزش و پرورش تأکید کرد برابر با اهداف سازمان و اهداف تأسیسی این مدارس، آزمون باید طراحی شود.
نستوه گفت: بر این اساس آزمون جدا شد و طراحی سؤالات آزمون مدارس استعدادهای درخشان به صورت متمرکز توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت