جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۵
کد مطلب: 22740
۰

سایه سنگین موبایل بر سلامتی کودکان

سایه سنگین موبایل بر سلامتی کودکان

نتیجه این پژوهش‌ها به دلیل اثر اشعه‌های تلفن همراه در مغز کودکان و نوجوانان تعجب آور بود.نزدیک به 3هزار کودک - در سال- در ایالات متحده با تومور مغزی تشخیص داده شدند. این در حالی است که تومور مغزی یک چهارم از سرطان‌های دوران کودکی را تشکیل می‌دهد.
مطالعات نشان داد اگر کودکان استفاده از تلفن همراه را ادامه دهند،بسیاری از آنان در معرض خطر ابتلا به تومور مغزی در اواسط دوران نوجوانی خواهند بود.
نگرانی‌ها درباره استفاده از تلفن همراه به عنوان زنگ هشدار برای قریب به اکثر دانش‌آموزانی بود که در این مطالعه شرکت کردند، زیرا نزدیک به 90 درصد دانش‌آموزان نیوزیلندی از تلفن همراه استفاده می‌کنند.
همان‌طور که دو سوم از کودکان در این مطالعه از تلفن همراه استفاده می‌کردند محققان هشدار دادند قرار دادن تلفن همراه در کنار تختخواب، نزدیک در اتاق خواب یا زیر بالش خطرناک است.
تحقیقات دیگر روی نوجوانان انگلستان، مجارستان، اسپانیا، سوئد و استرالیا در کمتر از یک دهه نشان داد استفاده از تلفن همراه توسط نوجوانان از یک سوم به حدود صد درصد افزایش یافته است.
تمامی کاربران تلفن همراه نیاز به دقت و توجه کامل در استفاده از این وسیله دارند. با این حال درباره استفاده کودکان از تلفن همراه نگرانی‌های خاصی وجود دارد.
بر اساس این مطالعه کودکان بنا به دلایل زیر نسبت به اثرات امواج تلفن همراه از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.
- مغز کوچک
- جمجمه نازک‌تر
- افزایش رسانایی بافت قلب
این تفاوت‌های فیزیولوژیکی منجربه جذب تابش اشعه‌های بیشتر می‌شود. از آنجا که استفاده از تلفن همراه در اوایل زندگی شروع می‌شود و آن‌ها در دوره طولانی تری در معرض آن قرار می‌گیرند بنابراین با افزایش خطر رو به رو هستند. یافته‌های حاصل از مطالعات دیگر نیز احتمال ابتلا به سرطان را نشان داده است.
فشار دادن گوشی به سر بویژه به‌طور مداوم و نگهداشتن گوشی در یک طرف سر و تغییر ندادن آن از یک طرف سر به طرف دیگر باعث جذب اشعه‌های خطرناک می‌شود.
مطالعات دانشمندان نیوزیلند ارتباط استفاده از دستگاه‌های بی‌سیم مانند تلفن‌های همراه را بر سلامت مصرف‌کننده و تابش این دستگاه‌ها منتشر کرده است و آن‌ها این خطرات را به میدان‌های الکترو مغناطیسی نسبت می‌دهند.
گزارش‌های منتشر شده درباره مضرات استفاده از تلفن‌های همراه و عوارض ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش اشعه‌های الکترو مغناطیسی را ناباروری، اوتیسم، اثرات آن بر جنین، بیماری آلزایمر، اختلالات مغزی، اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن و سرطان سینه و مغز اعلام کرده است.
استفاده از تلفن همراه توسط کودکان باید آگاهانه صورت گیرد. این در حالی است که بسیاری از والدین اطلاع کافی در مورد تصمیم‌گیری مناسب برای فرزندان شان ندارند. این شواهد قانع‌کننده است. والدین آگاه باید بشدت استفاده از تلفن همراه را توسط کودکان محدود کرده و اجازه ندهند آن‌ها این وسیله را همراه با خود به اتاق خواب ببرند.

گسترش فناوری‌های مربوط به تلفن همراه به‌طور فزاینده‌ای کاربران را به استفاده از آن سوق داده است.

پروفسور سلطان ایوب پزشک و کارشناس آموزش پزشکی و دانشمند کالج پزشکی ریاض درباره استفاده گوشی‌های تلفن همراه و اثرات آن بر سلامت انسان گفت: تلفن همراه باعث ایجاد تشعشعات میدان الکترومغناطیسی (EMFR) از طریق اثرات حرارتی و غیر‌حرارتی می‌شود. اثر حرارت تابش GSM اثر سوئی در سلامت انسان‌ها دارد و منجربه تغییر ژن‌ها و پروتئین‌ها می‌شود و در نهایت عملکرد فیزیولوژیکی بدن را تغییر می‌دهد. تلفن‌های همراه دستگاه‌های کم قدرت رادیویی هستند که تابش فرکانسی در محدوده مایکروویو 2200تا 900 مگا هرتز تولید می‌کنند.

کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض خطر هستند؛ زمانی که آن‌ها تشعشات تلفن همراه را می‌گیرند تابش GSM جذب سر کودک می‌شود و به دلیل «رزونانس سر» این تابش‌های خطرناک به جمجمه کودکان که نازکتر است نفوذ می‌کند.
تلفن‌های همراه با فرکانس بالا میدان مغناطیسی پالسی ایجاد کرده و به جمجمه نفوذ می‌کند و منجر به تغییر پاسخ‌های الکترومغناطیسی مغز شده و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مغز را مانند فعالیت الکتروشیمیایی تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به جذب اشعه RF در سر نگرانی عمده استفاده از تلفن همراه امکان تشکیل تومور‌های مغزی در سر است؛ سوزش یا حرارت در اطراف گوش، سر درد، تنش، سرگیجه، خستگی، اختلال خواب و شکایت از شنوایی و بینایی از خطرهای استفاده از تلفن همراه است. همچنین مطالعات نشان می‌دهند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش اشعه تلفن همراه منجربه کاهش سطح تستسترون و هورمون‌های تولید مثل می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!