سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۳:۵۸
کد مطلب: 22807
۲
۳

«تجرد قطعی دختران» چرا و چگونه؟

«تجرد قطعی دختران» چرا و چگونه؟

به تازگی هم آماری از سوی سازمان ثبت‌احوال اعلام شده که مقایسه اعداد و ارقام آن با نتایج مطالعات پیشین باعث می‌شود ذهن‌ها به سمت موضوع «تجرد قطعی دختران» بیشتر از گذشته متمرکز شود. اما آنچه در این باره می‌توان گفت این است که چنین نتیجه‌گیری را شاید نتوان به تمام جامعه تعمیم داد اما به طور حتم تجرد قطعی برای دختران تحصیلکرده اتفاق خواهد افتاد البته به شرط آنکه این قشر از دختران فقط تمایل به ازدواج با زوجی تحصیلکرده داشته باشند.

به گزارش روزنامه وطن امروز ؛ یعنی اگر دختر تحصیلکرده منتظر خواستگار تحصیلکرده بماند به طور حتم با پدیده تجرد قطعی مواجه خواهیم شد، چرا که براساس آمار و ارقام دقیقی که از تعداد دانشجویان دختر و پسر در دست داریم، به خوبی می‌توانیم متوجه شویم که تعداد دانشجویان دختر چند درصدی از پسران بیشتر است و چند سالی است در رقابت‌های دانشگاهی و در آزمون‌های سراسری آمار شرکت‌کنندگان دختر از آمار داوطلبان پسر پیشی گرفته است. بنابراین به طور حتم می‌توان گفت در آینده نزدیک به تعداد تمام دختران تحصیلکرده پسر تحصیلکرده وجود نخواهد داشت.

از طرف دیگر سن بلوغ اجتماعی و استقلال یافتن پسران هم بالا رفته، به این معنی که در جامعه فعلی ما زمان برای تبحر یافتن در کار و فراگیری مهارت برای داشتن شغل مناسب بالا رفته و همین موضوع باعث به تاخیر افتادن استقلال پسران و آماده شدن برای پذیرفتن مسؤولیت همسر و زندگی مستقل شده است. باید این موضوع را به اطلاع دخترها رساند تا با واقع‌بینی هر چه بیشتر موضوع ازدواج را مورد بررسی قرار دهند. آنها باید بدانند که نیازهای عاطفی و روانی خود را نباید فدای شئونات اجتماعی و تحصیلات خواستگاران کنند، بهتر است این موضوع از طرف خانواده‌ها برای فرزندان بازگو شود که در جامعه همه نمی‌توانند به تحصیل و علم‌اندوزی مشغول باشند و برای اینکه چرخ یک کشور بچرخد باید در جامعه کارگر، کشاورز و هزاران شغل دیگر وجود داشته باشد و همه نباید فقط تحصیلات داشته باشند بلکه هزاران هنر و فن دیگر هم در جامعه وجود دارد که ارزشمند است و هر کدام در جای خود فوق‌العاده سودمند هستند.

بنابراین به نظر می‌رسد دخترخانم‌های تحصیلکرده باید به طور حتم درباره خواستگار تحصیلکرده تجدیدنظر کنند و به قول معروف کمی کوتاه بیایند و در تصمیم‌گیری‌های خود وزن و امتیاز تحصیلات خواستگار خود را کمی تقلیل دهند تا با پدیده تجرد قطعی روبه‌رو نشوند. این نکته را هم از یاد نبریم که در صورت بروز پدیده تجرد شاهد آسیب‌های اجتماعی گوناگونی در سطح جامعه خواهیم بود که از جمله این آثار می‌توان به افزایش فساد و در پی آن تزلزل بنیان خانواده را در نظر گرفت.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علی علوی
می خوام بدونم شما و مسولان شرم نمی کنید و خجالت نمی کشید که بدون امکانات و وضع تورم و مسکن که یک جوان یک متر زمین نمی تواند بخرد می گویید جوانان بروند ازدواج کنند


دلنیا
Iran, Islamic Republic of
سلامم به نظر من مطالب جامع نبوده وکافی نیست وفقط درباره خانم ها وتحصیلات انها مطالبی اورده شده غافل از اینکه اقایان هم مشکلاتی دارند از جمله انکه سطح توقعات بالایی از ظاهر هنسر اینده دارن و باید کامل باشد
ستاره
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه چرا خجالت نمی کشید؟ مگه هدف از ازدواج رسیدن به آرامش نیست؟ وقتی دو نفر از نظر تحصیلات و موقعیت اجتماعی با هم جور نیستن آرامش از غیب نازل میشه؟ که نوشتین باید این موضوع را به اطلاع دخترها رساند تا با واقع‌بینی هر چه بیشتر موضوع ازدواج را مورد بررسی قرار دهند. آنها باید بدانند که نیازهای عاطفی و روانی خود را نباید فدای شئونات اجتماعی و تحصیلات خواستگاران کنند، بهتر است این موضوع از طرف خانواده‌ها برای فرزندان بازگو شود که در جامعه همه نمی‌توانند به تحصیل و علم‌اندوزی مشغول باشند و برای اینکه چرخ یک کشور بچرخد باید در جامعه کارگر، کشاورز و هزاران شغل دیگر وجود داشته باشد و همه نباید فقط تحصیلات داشته باشند بلکه هزاران هنر و فن دیگر هم در جامعه وجود دارد که ارزشمند است و هر کدام در جای خود فوق‌العاده سودمند هستند. کاش نویسنده این مطلب میفهمید 2 نفر که از نظر سطح تفکر متفاوتند هر ثانیه با هم بودنشون مرگه مرگ می فهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.