کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رفتارهای والدین عامل "اضطراب کودکان"

16 اسفند 1392 ساعت 10:15

چارچوب خانواده عامل تنظیم‌کننده‌ی رفتارها، برخوردها،‌ نوع نگرش نسبت به خانواده و چارچوب‌های ذهنی و اخلاقی کودک است.


حسین ابراهیمی‌مقدم روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انسان موجودی زیستی- روانی، اجتماعی و معنوی است به همین خاطر اگر فرد در هر یک از موارد ذکر شده ضعف داشته باشد، در ساختار فردی و تربیتی خویش دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: از آنجا که خانواده موجب شکل‌گیری ساختار چند بعدی کودک می‌شود، اگر خانواده‌ای در آرامش و بهداشت روان به سر ببرند، فرزندانی دارای بهداشت روانی، وضعیت جسمی و روانی سالم خواهند داشت در حالی که اگر در خانواده‌ای نزاع و انتظارات و توقعات بالا و بی‌احترامی والدین نسبت به یکدیگر وجود داشته باشد لاجرم کودکانی پرورش می‌یابند که دارای استرس، مشکل تحصیلی و مشکل هویتی هستند.
ابراهیمی‌مقدم تصریح کرد:‌ بدیهی است کودکانی با "افت تحصیلی" و ضعف در کارکرد اجتماعی،‌ اعتماد به نفس پایینی دارند و از آثار زیان‌بار آن می‌توان به از دست دادن موقعیت‌های زندگی، ضعف در قدرت ابراز وجود،‌ ضعف در حل مسئله و اختلال و اضطراب اشاره کرد.
وی در پایان افزود: کودکانی که در کودکی الگوهای نابه‌هنجار داشته‌اند در زندگی مشترک خود نیز مشاجرات جدی‌تری را پشت سر بگذارد و حتی ممکن است فرد تصمیم به ازدواج نکردن بگیرد.


کد مطلب: 22873

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22873/رفتارهای-والدین-عامل-اضطراب-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir