کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیمی که چربی‌های شما را می‌گیرد

25 اسفند 1392 ساعت 14:51

آب درمانی روشی غیرمعقول برای کاهش وزن بوده که به سرعت برگشت پذیر است. چرا که بسیاری از بافت‌های عضلانی بدن به شدت تحلیل رفته و بعد از مدتی بازگشت دارند.


محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: رژیم آب درمانی که بسیاری از افراد برای کاهش وزن استفاده می‌کنند مصرف فراوان آب است که در این روش دریافت تمام مواد غذایی تقریبا حذف شده بنابراین انرژی دریافتی فرد محدود می‌شود.

وی ادامه داد: آب درمانی روشی غیرمعقول برای کاهش وزن بوده که به سرعت برگشت پذیر است چرا که بسیاری از بافت‌های عضلانی به شدت تحلیل رفته و بعد از مدتی بازگشت دارد. رژیم درمانی باعث بروز مشکلات و بیماری‌ها برای بدن می‌شود. از جمله می‌توان به مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی به واسطه نرسیدن بسیاری از مواد غذایی مغذی به بدن، ناراحتی‌های گوارشی، ریزش شدید مو اشاره کرد. وی بیان کرد: افراد در صورت مصرف فراوان آب محدودیت فراوانی در دریافت کالری پیدا می‌کنند چرا که آب کالری ندارد که در این صورت فرد در شرایط حاد قرار می‌گیرد. بافت‌های پروتئینی بدن تجزیه و منجر به افزایش اسیداوریک خون می‌شود. حتی مصرف آب باعث بی‌اشتهایی در فرد می‌شود. کم خونی شدید، اختلال در سیستم قلبی و عروقی، گاهی اوقات نیز بافت قلب مورد استفاده قرار گرفته و تجزیه می‌شود، اختلالات کلیوی و نهایتا مرگ از عوارض رژیم آب درمانی است.

انوشه گفت: آب درمانی باعث رقیق شدن خون و کاهش سدیم خون می‌شود چرا که سدیم (نمک) به علت تعریق از طریق پوست دفع می‌شود. کاهش سدیم "پوکی استخوان" را نیز در پی دارد کمبود سدیم بر کارکرد سیستم قلب اثر گذاشته، هدایت امواج عصبی را مختل می‌کند چرا که سدیم نقش بسیاری از" پالس‌های عصبی" را ایفا می‌کنند.
وی اذعان داشت: رژیم آب درمانی باعث تجزبه چربی‌های بدن می‌شود و در نتیجه تجزیه چربی‌ها منجر به ایجاد موادی به نام کتونبادی می‌شود. کتونبادی‌ها روی کارکرد مغز اثر می‌گذارند که سردردهای شدید، عدم تمرکز و هوشیاری را در پی خواهند داشت.
وی توصیه کرد: افراد از آب درمانی استفاده نکنند و آهسته به رژیم غذایی متعادل بازگشته و در صورت بروز عوارض و مشکلات فورا به پزشک متخصص مراجعه کنند.


کد مطلب: 23132

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23132/رژیمی-چربی-های-می-گیرد

میگنا
  https://www.migna.ir