جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۸
کد مطلب: 23212
۱
۱۱

اعلام چگونگی ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در سال 1393

 
معاون اجرائی رئیس جمهور در نشست کارشناسان اقتصادی با مدیران رسانه ملی با اشاره به نحوه ثبت نام مردم برای دریافت یارانه نقدی گفت: افرادی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می دانند باید به صورت اینترنتی نام نویسی کنند.در روستاها نیز افراد می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی مراجعه کنند .

به گزارش عصر ايران ، محمد شریعتمداری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: اگر پیش از این قرار بود گام نهایی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در 2 مرحله برداشته شود، اکنون دولت قصد دارد به دلیل برخی موارد گام نهایی را در طی چند سال بردارد و در مدت طولانی تری حامل های انرژی را به قیمت واقعی برساند.

وی تأکید کرد:  افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده محدود خواهد بود.

جزییات ثبت نام دریافت یارانه


معاون رئیس جمهور درباره زمان آغاز توزیع پرسشنامه های مربوط به متقاضیان دریافت یارانه نقدی و مدت دریافت این پرسش نامه ها گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و قانون مصوب مجلس از بیستم فروردین ماه 1393 به صورت خود اظهاری افرادی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می دانند باید به صورت اینترنتی نام نویسی و تقاضای خود را ارائه کنند.

شریعتمداری گفت: نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی به صورت اینترنتی است و در روستاها نیز افراد می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها ، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و کافی نت ها مراجعه کنند و فرصت کافی نیز برای این کار در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه نام نویسی بر اساس شماره ملی افراد خواهد بود، افزود: از بیستم فروردین 93 افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی که رقم نخست سمت راست شماره ملی آنها صفر است، برای ثبت نام مراجعه می کنند.

وی گفت: روز 21 فروردین نیز افراد متقاضی که نخستین رقم سمت راست شماره ملی آنها عدد یک است نام نویسی می کنند و به همین ترتیب تا افرادی که رقم سمت راست شماره ملی آنان 9 است ادامه می یابد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه متقاضیان دریافت یارانه نقدی از منازل هم می توانند نام نویسی کنند تصریح کرد: ثبت نام این بار با ثبت نام دفعه قبل تفاوت دارد و این دوره مختص کسانی است که نیازمند و متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند.

وی درباره اینکه نتایج پرسشنامه ثبت نام مردمی چه زمانی اعلام می شود افزود: قرار نیست نتایجی اعلام شود، هر فرد نیازمند یارانه ای ثبت نام می کند، بعد از اینکه کار ثبت نامش تمام شد پیامکی برایش ارسال می شود و در شبکه ثبت نام شده سازمان هدفمندسازی یارانه ها قرار می گیرد.

شریعتمداری گفت: در اجرای قانون، دولت مکلف است به تدریج اطلاعاتی را که ثبت نام کنندگان در اختیار قرار می دهند با واقعیت هایی که دولت از طریق شبکه های مختلف اطلاعاتی به آن دسترسی دارد مقایسه کند و اگر مغایر داشت نسبت به حذف و استرداد وجوه و جریمه اشخاص غیرواجد شرایط طبق قانون اقدام نماید.

وی افزود: افرادی که اطلاعات نادرست ارائه کنند، سه برابر یارانه دریافتی جریمه می شوند و طبیعی است که این موضوع در ادامه مسیر است و در آغاز فقط ثبت نام به صورت عادی و با اعتماد به اظهارات متقاضیان نیازمند انجام می شود و مقایسه راستی آزمایی مربوط به مراحل بعد است که از طریق نهادهای ذیربط به تدریج صورت خواهد پذیرفت.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ناشناس
به به معنا ومفهوم دولت اعتدال امید رو آرام آرام مردم دارند می‌فهمند و احساس میکنند.حالا که قیمتها نجومی شده.،..؟ واقعا که دستخوش داره
یا شار
Serbia
لطفا رایانه را به حساب خودش بریزید
یعنی آقای روحانی می خواد بگه این همه بدبختی و نداری مردم واقعا" الکی ؛یا مردم دارن به دروغ میگن زیر خط فقر هستیم؟
تای
Iran, Islamic Republic of
صلوات
چرا قیمت های حامل انرژی متعادل و در حد جهانی برسه چرا اخبار تلویزیون باید قیمت جهانی بنزین تو چند کشور نشون بده که بگه قیمت سوخت کمه آخه مگر کدام استاندارد ما جهانیه.
لطفا به جای گران کردن بنزین به راننده تاکسیها گاز رایگان وهر 5 سال یک قطعه سر سیلندر ماشین بدهید وبه هیچ عنوان به انها بنزین ندهید وبنزین ماشینهای دیگر را گرانتر بکنید
سمیر شجاعی کیا
Iran, Islamic Republic of
یارانه را زیاد کنید لطفا
ناشناس
United States
بنده به پلیس+10 مراجعه کردم ولی گفتن یارانه نوزاد رو خودشون واریز میکنن ولی بعد از گذشت 2ماه متاسفانه خبری نیست با این وضع حالا قضاوت کنین که باید فرزن اورد یا نه
Iran, Islamic Republic of
میگن بچه دار بشید امکانات که نمیدن بماند یه مبلغ جزیی یارانه نوزاد هم سه ماه طول میکشه تا بدن الکی به مردم وعده وعید ندید اقایون مسلمان
محسن
Iran, Islamic Republic of
میگن که بچه دار بشین بچه بیارین جمعیت کمه ما امکانات میدیم امکانات پیش کشتون شما این یارانه که گفتین حق همه مردمه رو بدین ما به اینش راضیم تا امکانات بیشتر حرف زدن راحته عمل سخته دولت تدبیرو امید خاان عزیزقربون اون یقه دیپلماتتون برم
Iran, Islamic Republic of
به بچه من میگن یارانه تعلق نمیگیره.مگه این بچه استعلاک نداره؟گازوبرق وآب و ...مگه مصرف نمیکنه؟واقعا که...
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!