کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح کرد

ملاکهای مسئولیت پذیری و بلوغ فکری لازمه ازدواج

20 فروردين 1393 ساعت 22:29

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به لزوم آشنایی پیش از ازدواج، مسئولیت پذیری و بلوغ فکری را در درجه اول اهمیت، عنوان کرد و ویژگی‌های ظاهری را معیار آخر برای تصمیم‌گیری دانست.


اصغر دادخواه در گفت‌وگو با فارس، لزوم آشنایی پیش از ازدواج برای با اشاره به سرفصل‌های لازم برای شناخت قبل از ازدواج افزود: مسئولیت‌پذیری و بلوغ فکری جزو اولین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود، اینکه آیا فرد به این بلوغ رسیده‌ است که مسئولیت فردی دیگر را برعهده گیرند. البته باید به این نکته توجه داشت که مسئولیت برای مردان و صرفاً مالی نیست بلکه آمادگی زندگی مشترک نیز مسئولیت‌پذیری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی صحبت کردن درباره این ویژگی‌ها را کافی ندانست و رفتارهای عملی و عینی را در شناخت، مؤثر عنوان کرد و افزود: دیدن و صحبت کردن تنها کافی نیست باید زیر نظر خانواده‌ها و با حضور آنها در سفر، میهمانی، جمع و تحقیق از زندگی قبلی و پرسش از فرد سوم به شناخت درباره طرف مقابل برسیم.

این عصب‌شناس با بیان اینکه دیدگاه افراد نسبت به زندگی در خصوص موضوعاتی مانند شغل، اقتصاد، مسئولیت اجرایی در خانه، فرزند، تعداد و جنسیت آن سبک‌های فرزندپروری و آشنایی با واقعیات جامعه اظهار داشت: این مسائل بسیار مهم است و باید در نظر گرفته شوند. مسائل ظاهری باید در وهله آخر مورد توجه قرار گیرد. مسائل ظاهری شامل؛ نظافت، نزاکت، خوش آمدن ظاهر شخص چه از نظر چهره و فیزیک بدنی است. گاهی این ویژگی‌ها با گفتن، گاهی با حس کردن و برخی مواقع نیز با به دل نشستن مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم از روی احساس و شتاب قابل اعتماد نیست، ازدواج معنایی عمیق دارد که اگر آشنایی پیش از آن به درستی انجام نشود، محکوم به شکست یا تحمل زندگی است که مورد طرفین نیست.


کد مطلب: 23697

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23697/ملاکهای-مسئولیت-پذیری-بلوغ-فکری-لازمه-ازدواج

میگنا
  https://www.migna.ir