سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۶
کد مطلب: 23712
۰

پدري که دختر خطاکارش را نمي بخشد

مخاطب گرامي با توجه به اين که شما در زندگي  تان دچار اشتباهات زيادي شده ايد تا حدي که کارتان به زندان و دادگاه کشيده شده است، بايد حق بدهيد که سخت گيري هاي پدرتان تا حدودي طبيعي است.
شما نبايد توقع داشته باشيد که با وجود اشتباهات بزرگ که احتمالا دردسرهاي زيادي براي خانواده تان ايجاد کرده است، پدرتان رفتار خيلي خوبي با شما داشته باشد. با اين حال اميدوارم با عمل به چند توصيه اي که در ادامه مطالعه خواهيد کرد، شرايط ادامه زندگي را براي خودتان بهتر کنيد.

رفتارتان را درست کنيد

در چنين شرايطي بايد به صورت جدي تصميم بگيريد که رفتارتان را تغيير دهيد. اين اولين قدم براي بهتر شدن رابطه با پدرتان است. در مقابل عصبانيت و دعواهاي پدرتان، آرامش به خرج داده و رفتارهاي پدرتان را با محبت پاسخ دهيد. رفتارهاي محبت آميز و صبورانه شما، به احتمال زياد بعد از گذشت مدت زماني به شرطي که با تغييرهاي مثبت در رفتارتان همراه باشد، در رفتارهاي پدرتان تأثير خواهد گذاشت.
مسلماً هر پدري خوشبختي فرزندش را مي خواهد و ممکن است به خاطر شرايطي که فرزندش در زندگي براي او پيش مي آورد، عصباني شود و رفتارهاي تندي با او داشته باشد. فراموش نکنيد که اگر پدرتان بارها و بارها پشيماني و رفتارهاي صحيحي از شما ببيند، متوجه خواهد شد که شما تغيير کرده و قطعا شما را دوباره خواهد پذيرفت.

 

از بزرگان فاميل کمک بگيريد

بعد از اين که به پدرتان ثابت کرديد که تصميم گرفته ايد رفتارتان را تغيير دهيد و ديگر اشتباهات گذشته  تان را تکرار نمي کنيد، به شما توصيه مي شود که از بزرگ ترهاي فاميل کمک بگيريد. پدربزرگ، عمو يا دوستي که مورد اعتماد و علاقه پدرتان باشد، مي تواند به شما کمک کند. از آن ها بخواهيد که به خانه شما بيايند و با پدرتان درباره شما صحبت کنند تا شايد بتوانند مقداري از عصبانيت پدرتان را کاهش دهند.

 

پدرها اشتباه فرزندانشان را ببخشند

به پدرها هم توصيه مي شود در مقابل خطاهاي فرزندانشان صبور باشند و بدانند اگر عذرخواهي هاي آن ها را نپذيرند، ممکن است دوباره به سمت راه هاي اشتباه بروند و براي هميشه از آغوش خانواده جدا شوند.
بنابراين پدرها، وقتي به اين نتيجه رسيدند که فرزندشان اصطلاحا سرش به سنگ خورده است، او را با آغوش گرم بپذيرند و با توکل بر خدا اميدوار باشند که با برقراري ارتباط دوستانه با فرزندشان مي توانند او را راهنمايي کنند تا ديگر مرتکب اشتباه نشود. در صورتي که هيچ کدام از توصيه هاي فوق کاربردي نشد، قطعا مراجعه حضوري به يک مشاور مي تواند به شما کمک کند.

 

سيدمحمد پاکدامن شهري کارشناس و مشاور خانواده
خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند