جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ / ۰۰:۴۹
کد مطلب: 23777
۰

یک روانشناس: سن بلوغ نوجوانان کاهش یافته است

مریم اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل کاهش سن بلوغ و افزایش سن ازدواج، جوانان و نوجوانان به رفتارهای پرخطر جنسی و خود ارضایی روی می‌آورند.

این استادیار گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه میانگین سن بلوغ برای دختران و پسران متفاوت است اما به طور معمول بلوغ دختران سریع‌تر از پسران اتفاق می‌افتد، ادامه داد: سن بلوغ در حالت عادی برای پسران 14 سال و برای دختران 12 سال است.

اسماعیلی تصریح کرد: متاسفانه نوجوانان اطلاعات زود هنگامی کسب می‌کنند که برای آن‌ها مفید نیست و همین امر موجب شده بلوغ در نوجوانان یک سال تا دو سال زودتر از زمان معمول آن اتفاق افتد.
وی با بیان اینکه خود ارضایی از دید اسلام حرام است و باید درمان و ترک شود، مدعی شد: در حال حاضر خود ارضایی در مقطع راهنمایی و دبیرستان میان نوجوانان بسیار معمول شده است در صورتی که این امر در گذشته به ندرت مشاهده می‌شد. اسماعیلی با بیان اینکه زندگی در فضای مجازی، ازدواج مجازی و ارتباط جنسی مجازی، جوانان و نوجوانان را از دنیای واقعی جدا کرده است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید بر استفاده فرزندانشان از اینترنت و ماهواره نظارت داشته باشند و در صورت ایجاد مشکل برای آن‌ها از افراد متخصص مشاوره بگیرند.

این روانشناس تصریح کرد: در نوجوانی ارتباط فرزندان با خانواده، کاهش و حضور آن‌ها در گروه هم سن و سالان افزایش می‌یابد در نتیجه ارگان‌هایی مانند آموزش و پرورش می‌تواند در آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان نقش بسزایی ایفا کند.
اسماعیلی با بیان اینکه نهادهای آموزشی باید اطلاعات مورد نیاز در خصوص مسائل جنسی را به صورت صحیح برای دانش‌آموزان بیان کنند،‌ خاطرنشان کرد: مشاوران و مربیان پرورشی باید در زمینه مسائل جنسی با نوجوانان صحبت کنند و کمک‌های تخصصی به آنها ارایه دهند تا این مشکلات پیش از ورود آن‌ها به دانشگاه رفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .