جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۱
کد مطلب: 23911
۰

خوابیدن بعد از غذا موجب کاهش حافظه و ضعف بینایی می‌شود

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره مسائلی که در غذا خوردن مذموم است، اظهار داشت: خوردن بیش از یک وعده غذای پختنی در روز از مسائلی است که خود می‌تواند عاملی برای بیماری شود.

به گفته ویاگر افراد تنها وعده غذای پختنی در روز مصرف کنند از بسیاری از بیماری‌های پیشگیری می‌شود و افراد اضافه وزن پیدا نمی‌کنند و همیشه با نشاط هستند؛ زیرا با افزایش سن مخصوصاً بالای 35 سال سیستم‌های بدن انسان به مرور فرسوده می‌شود، پس بهتر است افراد تا جایی که می‌توانند غذاهای زودهضم مصرف کنند.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: انجام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش کردن بعد از غذا مناسب نیست. همچنین، مشغول کردن ذهن به مسائل متفرقه مانند گوش کردن به موسیقی، تماشای تلویزیون، مطالعه کردن و غیره موجب عدم تمرکز می‌شود و به دنبال آن سوءهاضمه رخ می‌دهد. نگاه کردن به صورت دیگران هنگام غذا و غذا خوردن داغ مذموم است

علوی افزود: هنگام عصبانیت افراد غذا نخورند. همچنین، پرخوری نکنند، نگاه کردن به صورت دیگران هنگام غذا، داغ غذا خوردن و عجله داشتن نیز در غذا خوردن مذموم شناخته شده است.
وی عنوان کرد: بلافاصله بعد از غذا، خوابیدن به بدن ضرر می‌رساند و موجب تولید خون غلیظ و همچنین، کاهش حافظه و ضعف بینایی می‌شود، در این راستا مصرف مواد لبنی همراه با ترشی‌ها موجب فساد غذا و انجماد مواد لبنی در معده می‌شود.
این کارشناس طب سنتی گفت: ایستاده غذا خوردن، پشت میز و صندلی نشستن و کفش به پا داشتن هنگام غذا خوردن مذموم شناخته شده است. همچنین، پاک کردن گوشت چسبیده به استخوان به طوری که چیزی نماند نیز خوب نیست.

علوی خاطرنشان کرد: مصرف انواع ترشی و شور همراه با برنج تولید کولیت می‌کند. همچنین، مصرف فرآورده‌های لبنی با گوشت موجب جذام، ویتیلیگو و کولیت می‌شود و مصرف انار بعد از غذاهایی که با گوشت و حبوبات تهیه شده باشد موجب نفخ و عدم هضم غذا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد