کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقاضای روان شناسان کشور از رئیس جمهور!

29 فروردين 1393 ساعت 20:38

گروهی از روان شناسان کشور با تنظیم نامه ای نسبت به اقدام تعجب آور وزارت بهداشت در درج فلوشیپ رواندرمانی برای روانپزشکان در سایت پذیرش دوره های تکمیلی فلوشیپ سال 93 واکنش نشان دادند و با تنظیم نامه ای از ریاست محنرم جمهور تقاضای رسیدگی نمودند .


دکتر شهرام وزیری از اساتید روان شناسی و استاد دانشگاه در گفتگو با میگنا ضمن برشمردن پیامدهای این اقدام اعلام نمودند به نمایندگی از اعضاي موسس انجمن روان درماني ايران و فارغ التحصيلان روان شناسي باليني ، درخواست تجدیدنظر خود را با تنظیم نامه ای به دفتر ریاست محترم جمهور ارسال نمودیم تا نسبت به رفع تضییع حق روان شناسان کشور اقدامی صورت پذیرد .

متن نامه مذکور بشرح ذیل می باشد:


سبحان الله
حضور محترم جناب آقاي دكتر حسن روحاني
رياست محترم جمهور


خداوند سبحان به شما و همكارانتان قوت دهد و بر عزت تان بيفزايد.
همانگونه كه مستحضر هستيد، روان درماني،يكي از حيطه هاي مركزي و كاملا تعريف شده ي روان شناسي است.
روان شناسان باليني بعد از سپري كردن حداقل هفت سال و بيش از 120 واحد روان شناسي آن هم صرفا تا دوره كارشناسي ارشد و انجام كارورزي هاي طولاني مي آموزند كه چگونه بايد روان درماني كنند و چگونه با ظرافت هاي پيچيده ي آن به چالش بپردازند. به اين منوال است كه فيرس ( 2002 ) با ارايه مستندات لازم اعلام مي كند كه روان شناسان باليني بيش از هركاري روان درماني مي كنند، تخصصي كه خط قرمز صدور مدارك و مجوزهاي علمي كار و فعاليت هاي حرفه اي در ساير كشورهايي است كه سابقه اي طولاني در ارايه ي اين خدمات دارند.

و اما بعد، به استحضار ریاست محترم جمهور مي رسانيم، درج فلوشيپ روان درماني براي متخصصان محترم روان پزشكي در سايت پذيرش دوره هاي تكميلي فلوشيپ درسال 1393 آن هم از دولت تدبير و اميد موجب حيرت، تعجب و نگراني اينجانبان را فراهم كرده است!

اين اقدام در حالي است كه قانون تشكيل سازمان نظام روان شناسي و مشاوره جمهوري اسلامي (مصوب 27/1/82) و مواد تصريح شده در آن، به روشني اين اقدام را در صلاحيت روان شناسان و مشاوران دانسته است.(نه روان پزشکان)

از جنابعالي و وزير بادرايت بهداشت و درمان مصرانه درخواست مي كنيم با اتخاذ تدبيري درست دستور فرمايند از اجرايي شدن اين امر غيرقانوني و ناصواب جلوگيري شود تا از تبعاتي كه در آينده و در پس اين اقدامات احتمال وقوع دارد، جلوگيري شود.

با آرزوي توفيق خدمت
 اعضاي موسس انجمن روان درماني ايران و فارغ التحصيلان روان شناسي باليني


کد مطلب: 23918

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23918/تقاضای-روان-شناسان-کشور-رئیس-جمهور

میگنا
  https://www.migna.ir