سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۲
کد مطلب: 24022
۰
۱
کارشناس امور خانواده:

وایبر و تانگو، هووی خانواده!

وایبر و تانگو، هووی آرامش و استحکام زندگی‌ زوجین در دنیای کنونی
افسانه نیک راد در گفت‌ و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: مشکلی که شاید بتواند گفت دو سال اخیر شاهد آن هستیم افزایش بدبینی در بین زوج‌ها است که این امر مختص زوج‌های جوان نیست و حتی زوج‌هایی را داریم که با اینکه 20 سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد نیز درگیر این موضوع شده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل اینکه جدایی بین زوجین راحت شده است به محض اینکه اختلافی رخ می‌دهد اولین تصمیم جدایی توافقی است در گذشته بدبینی بیشتر در بین مردان وجود داشت اما هم اکنون شاهد هستیم که زنان جامعه ما نیز درگیر این امر شده‌اند و در این موضوع با مردان برابری می‌کنند.

این کارشناس امور خانواده خاطرنشان کرد: مقدار زیادی از این بدبینی‌ها به شرایط جامعه باز می‌گردد وقتی که شرایط جامعه و قانون راه را برای چند همسری مردان باز گذاشته است و از طرفی مردانی که در موقعیت‌های اجتماعی و مالی مناسب تری قرار دارند امکان گسترش ارتباطات آنها بیشتر از سایر افراد است و همین موضوع باعث افزایش بی اعتمادی زنان نسبت به مردان شده است.

نیک راد افزود: عامل دیگری که متأسفانه رسانه‌های جمعی از آن غافل شده‌اند و به فرهنگ سازی در مورد آن نپرداخته‌اند بحث فرهنگ سازی استفاده از وسایل نوین ارتباطی مانند وایبر، لاین، تانگو و سایر نرم افزارها است که حتی در روستا‌ها و شهرهای دور نیز کاربران زیادی دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه استفاده از این نرم افزارها باعث می‌شود که زنان و مردان دایره ارتباطات جدیدی پیدا کنند که شاید در ابتدا موضوعی عادی به نظر برسد اما در طولانی مدت امنیت روانی خانواده‌ةا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
نیک راد با بیان اینکه رسانه‌ها به جای تبلیغ مواد مصرفی بهتر است با تهیه فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی کلیپ‌های آموزشی فرهنگ استفاده از این ابزارها را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند گفت: در دنیای کنونی دیگر مادر شوهر و خواهر شوهر و موضوعات اینچنین مشکل ساز نیستند بلکه این فناوری‌ها و نرم افزارهای نوین است که سایه آنها بر روی آرامش و ثبات خانواده‌ها احساس می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

احمد
Iran, Islamic Republic of
در جامعه الوده ما که انسانهاهیج حرمتی برای همدیگر قایل نیستندواساس ارتباطاتشان روی سواستفاده است به نظرم برای انسان بابرنامه به خصوص خانواده ها(زن وشوهر)بیفایده وخطرناک است.
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو