کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"درمان افسردگی" را در این غذاهای جادویی ببینید

3 ارديبهشت 1393 ساعت 17:11

همان طور که می‌دانید با ورود غذا به بدن تمامی عضلات و سیستم‌های بدن تحت تأثیر قرار می‌گیرند به عبارتی دیگر می‌توان گفت: غذاها روح و جسم ما را شکل می‌دهند.


پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: موثرترین گام برای مقابله با افسردگی منابع گیاهی "امگا 3" است، افرادی که مبتلا به افسردگی هستند برای پیشگیری و درمان استفاده از این منبع نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد:‌ بهترین منبع امگا3 در غذاهای دریایی به خصوص ماهی‌های آزاد در دریاهای سرد از جمله سالمون، قزل‌آلا و میگو در تسریع بهبودی موثر است،‌ بنابراین در این افراد توصیه اول مصرف هفته‌ای دو الی 3 بار ماهی در رژیم غذایی است.

فرح بخش افزود: منابع گیاهی امگا 3 مثل: روغن کلزا و گردو نیز باید در کنار رژیم غذایی مصرف شود. وی با اشاره به اینکه خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات نیز باعث کاهش افسردگی می‌شود افزود: این گروه از غذاها نان‌های سبوس‌دار را شامل می‌شود که به دلیل تولید "سروتونین"در مغز موجب نشاط می‌شود.

این متخصص اشاره کرد:‌ گوشت قرمز اختلالات خلقی ایجاد می‌کند در نتیجه میزان توصیه شده بین 10 الی 15درصد از کالری روزانه که از پروتئین‌ها دریافت می‌شود بایستی فعال باشد، پروتئین در غذاهایی از قبیل تخم‌مرغ، شیر،‌ ماست، گوشت و مرغ وجود دارد.

وی تصریح کرد: مصرف غذاهای آماده از جمله: فست‌فودها بر اختلالات خلقی فرد تأثیر می‌گذارد توصیه نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: رژیم‌های غذایی در تمامی بدن تأثیر دارند در واقع پیام‌رسان‌های مغز با رژیم‌های غذایی در ارتباط هستند و عدم استفاده از مواد مضر دارای اکسیدان برای جلوگیری و کاهش افسردگی موثر است.


کد مطلب: 24058

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24058/درمان-افسردگی-این-غذاهای-جادویی-ببینید

میگنا
  https://www.migna.ir