چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - 26 Sep 2018
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۵
کد مطلب: 24086
۰

با این روش مشکلاتتان را به تنهایی حل کنید

مریم محمدی کار‌شناس روانشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی چیزی می‌نویسید افکار مبهم به شکل منظم و سازمان یافته در مقابل چشمتان قرار می‌گیرد و به این ترتیب هم خودتان بهتر متوجه مشکلات می‌شوید و هم بهتر می‌توانید به دیگران بفهمانید که در ذهنتان چه می‌گذرد. این مسئله حتی به بهتر شدن روابط اجتماعی شما نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که از کسی خشمگین هستید، به جای آنکه به طور مستقیم خشم خود را نشان دهید، دوباره احساس خود را نسبت به او بنویسید. نوشتن به شما این امکان را می‌دهد که هیجانات و احساسات شدید و سرکش را به کلمات منطقی تبدیل کنید. با این کار یک موضوع هیجانی و غیر منطقی به موضوع عقلانی تبدیل می‌شود.

محمدی افزود: باید توجه داشته باشید که اگر چه نوشتن در مورد وقایع و اتفاقاتی که باعث آشفتگی ذهن و روحمان شده وسیله‌ای مناسب برای رو برو شدن با استرس است، اما نباید جای اقدامات مقابله‌ای کار آمد‌تر با استرس شود. این نوشته‌ها باید کمک کند تا راه حل‌های مناسبی برای مقابله با استرس پیدا کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید کودکان را تنبیه کنیم؟
کلاس‌های اجباری «سلامت روان» در نیوریورک
توصیه‌هایی برای داشتن روابط دوستانه بهتر
دبستان‌های کشور شکوفه باران شد
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد