پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 18 Jan 2018
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۵
کد مطلب: 24086
۰

با این روش مشکلاتتان را به تنهایی حل کنید

مریم محمدی کار‌شناس روانشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی چیزی می‌نویسید افکار مبهم به شکل منظم و سازمان یافته در مقابل چشمتان قرار می‌گیرد و به این ترتیب هم خودتان بهتر متوجه مشکلات می‌شوید و هم بهتر می‌توانید به دیگران بفهمانید که در ذهنتان چه می‌گذرد. این مسئله حتی به بهتر شدن روابط اجتماعی شما نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که از کسی خشمگین هستید، به جای آنکه به طور مستقیم خشم خود را نشان دهید، دوباره احساس خود را نسبت به او بنویسید. نوشتن به شما این امکان را می‌دهد که هیجانات و احساسات شدید و سرکش را به کلمات منطقی تبدیل کنید. با این کار یک موضوع هیجانی و غیر منطقی به موضوع عقلانی تبدیل می‌شود.

محمدی افزود: باید توجه داشته باشید که اگر چه نوشتن در مورد وقایع و اتفاقاتی که باعث آشفتگی ذهن و روحمان شده وسیله‌ای مناسب برای رو برو شدن با استرس است، اما نباید جای اقدامات مقابله‌ای کار آمد‌تر با استرس شود. این نوشته‌ها باید کمک کند تا راه حل‌های مناسبی برای مقابله با استرس پیدا کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاسخ به ۱۳ سوال رایج درباره سونوگرافی
چالش نوجوانی یا مرگ تدریجی
دختران جوان به هیچ وجه سراغ بازیگری نروند
چه متخصصی چه بیماری ای را درمان می کند؟ فرق فلوشیپ با فوق تخصص!
مانعی برای پرواز آرزوهایت نباش. آسمان همواره پذیرای قاصدک هایی است که امیدهایت را سوار بر آن کرده ای