کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با این روش مشکلاتتان را به تنهایی حل کنید

5 ارديبهشت 1393 ساعت 12:15

نوشتن نه تنها به عنوان راهی برای رهایی از رنج عمل می‌کند، بلکه باعث نظم دادن هیجانات و اندیشه‌های آشفته می‌شود. وقتی می‌نویسید اندیشه و احساسات مبهم بر روی کاغذ به جریان می‌افتد، به این ترتیب افکار شما از ذهن به کاغذ منتقل می‌گردد.


مریم محمدی کار‌شناس روانشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی چیزی می‌نویسید افکار مبهم به شکل منظم و سازمان یافته در مقابل چشمتان قرار می‌گیرد و به این ترتیب هم خودتان بهتر متوجه مشکلات می‌شوید و هم بهتر می‌توانید به دیگران بفهمانید که در ذهنتان چه می‌گذرد. این مسئله حتی به بهتر شدن روابط اجتماعی شما نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که از کسی خشمگین هستید، به جای آنکه به طور مستقیم خشم خود را نشان دهید، دوباره احساس خود را نسبت به او بنویسید. نوشتن به شما این امکان را می‌دهد که هیجانات و احساسات شدید و سرکش را به کلمات منطقی تبدیل کنید. با این کار یک موضوع هیجانی و غیر منطقی به موضوع عقلانی تبدیل می‌شود.

محمدی افزود: باید توجه داشته باشید که اگر چه نوشتن در مورد وقایع و اتفاقاتی که باعث آشفتگی ذهن و روحمان شده وسیله‌ای مناسب برای رو برو شدن با استرس است، اما نباید جای اقدامات مقابله‌ای کار آمد‌تر با استرس شود. این نوشته‌ها باید کمک کند تا راه حل‌های مناسبی برای مقابله با استرس پیدا کنید.


کد مطلب: 24086

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24086/این-روش-مشکلاتتان-تنهایی-حل-کنید

میگنا
  https://www.migna.ir