جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۲۳:۳۲
کد مطلب: 24199
۰

استفاده از بی وزنی برای مدلسازی پیری

استفاده از بی وزنی برای مدلسازی پیری
به گزارش ایرنا از نیچر، عملکرد برخی از سلول های سیستم ایمنی با افزایش سن مختل می شود و همین امر بستر مناسبی را برای ابتلا به انوع بیماری ها فراهم می کند.

تحقیقات نشان می دهد که در طول سفرهای فضایی، اتفاقی مشابه برای سلول ها رخ می دهد؛ یعنی سلول های سیستم ایمنی همزمان با افزایش سن همانگونه رفتار می کنند که در طول سفرهای فضایی دستخوش تغییر می شوند.

محققان ناسا و انستیتوی ملی مرتبط با سالمندی، پژوهش های جدیدی را در زمینه مراقبت های پزشکی و افزایش کیفیت زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کرده اند. اولین مرحله این تحقیقات، برسی فعالیت لنفوسیت ها همراه با افزایش سن در فضاست. بی وزنی یا Microgravity تاثیری مشابه روند پیری دارد.

مطالعه تغییرات ژنتیکی و مولکولی مرتبط با تغییرات سیستم ایمنی در فرآیند افزایش سن، پیچیده و چالش برانگیز است چرا که این فرآیند در طول چند دهه اتفاق می افتد و اغلب افراد مسن مبتلا به امراض گوناگون هستند و گزینه مناسبی برای آزمایش ها محسوب نمی شوند.

فضانوردان در طول سفر فضایی در شرایط گرانش صفر قرار می گیرند. این حالت باعث تضعیف سیستم دفاعی و بروز عفونت می شود. عملکرد سیستم ایمنی مانند ارتش است و سلول هایT ژنرال این ارتش محسوب می شوند. سلول های T نوعی لنفوسیت هستند که نقش مهمی در سیستم ایمنی ایفا می کنند.

این ارتش قدرتمند مدام در رگ ها گشت می زند تا تمام عفونت ها و علایم بیماری زا را نابود کند. برای بررسی تاثیر بی وزنی روی سلول ها، نمونه سلول درون سانتریفیوژ قرار می گیرد تا بی وزنی مصنوعی ایجاد شود.
مهمترین کاربرد این تحقیقات، مطالعه استراتژی های جدید درمانی مرتبط با نقص سیستم ایمنی است. با استفاده از این روش می توان انواع بیمار های التهابی را نیز درمان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.