جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۳
کد مطلب: 24215
۱

چه تعداد دانشجو برای دریافت بن کتاب ثبت نام کردند؟/ بیشترین و کمترین مشارکت در کدام دانشگاه​ها

به گزارش خبرآنلاین، «نیکنام حسین‌پور» مدیر کمیته رفاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ثبت نام بیش از 340 هزار متقاضی دریافت بن کتاب در سایت tibf.net خبر داد و گفت: تا پایان روز جمعه (5 اردیبهشت) 343 هزار نفر در این سایت ثبت نام کردند و 240 هزار نفر از متقاضیان سهم مشارکت خود را به صورت آنلاین پرداخت کردند.

وی در عین حال تاکید کرد که سقف اعتبارات برای پرداخت یارانه کتاب 240 هزار نفر بود. حسین‌پور با اشاره به حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دانشجویان و طلاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امسال میزان حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته داشت. همچنین با دستور سید عباس صالحی رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعداد 40 هزار نفر به دریافت کنندگان بن کارت‌ها اعتباری افزوده شد.
حسین‌پور درباره میزان مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها برای دریافت بن کارت اعتباری گفت: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی با 48 درصد، دانشگاه آزاد اسلامی با 20 درصد و دانشگاه پیام نور با 10 درصد بیشترین و کمترین نسبت مشارکت را داشتند.

وی افزود: دانشجویان استان تهران با 39 درصد، دانشجویان استان اصفهان با 5 درصد، دانشجویان استان مازندران و همدان با 4 درصد و دانشجویان آذربایجان شرقی و غربی با 7/3 و 5/3 درصد بیشترین سهم دریافت یارانه کتاب را داشتند.
همچنین دانشجویان استان‌های هرمزگان و خراسان شمالی نیز کمترین میزان مشارکت را داشتند. مدیر کمیته رفاهی با اشاره به اینکه دانشجویان 1700 مرکز آموزش عالی در سامانه یارانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه‌ تهران با 10 هزار نفر، دانشگاه شهید بهشتی با 4 هزار نفر، دانشگاه علامه طباطبای 3500 نفر، دانشگاه امیرکبیر 3500 نفر، دانشکاه علم و صنعت 3500 نفر بیشترین تعداد ثبت‌نام در سایت ارایه شده را دارا بودند. آنطور که ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب گزارش داده، توزیع بن‌ها از چند روز پیش آغاز شده است و در ایام نمایشگاه نیز ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو