جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۰
کد مطلب: 24279
۰

58 هزار معلم هیچ‌گونه فعالیت آموزش‌وپرورشی ندارند

نظری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر 58 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد گفت: این نیروها به دلایل مختلف از جمله مشکلات جسمانی و همچنین عدم نظارت در به کارگیری علی رغم اینکه معلم هستند اما هیچ گونه فعالیت آموزش و پرورش ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه ساماندهی نیروی انسانی یک پروژه دقیق، ظریف و زمان‌بری است به عنوان یکی از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش در اولویت کاری قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم تعادل و چینش مناسبی را در سطح نیروی انسانی داشته باشیم.

نظری با بیان اینکه براساس آمار در حال حاضر 58 هزار نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد که عملا هیچ‌گونه فعالیت آموزش و پرورش ندارند اظهار کرد: بخش زیادی از این نیروها به علت عدم نظارت به صورت مطلوب به کار گرفته نشدند و عده‌ای نیز به علت داشتن مشکلات جسمانی امکان به کارگیری آن‌ها وجود ندارد. بنابراین برای سال تحصیلی پیش رو به دنبال ساماندهی این نیروها به شکل مطلوب هستیم. به گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پروش علی‌رغم وجود این تعداد نیروی مازاد، با کمبود 50 هزار نیرو نیز مواجه هستیم که عمده این کمبودها در مقطع ابتدایی است.

افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال جاری
وی درباره تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی 94-93 نیز گفت: آمار دانش‌آموزان همواره در سنوات مختلف با نوسان مواجه بوده و علی رغم اینکه در سال‌های اخیر این افزایش با کندی صورت می‌گرفت اما پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید حدود 13 میلیون دانش‌آموز داشته باشیم که نسبت به سال تحصیلی 92 اندکی افزایش را نشان می‌دهد. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش همچنین از بازنشستگی 13 هزار فرهنگی در سال جاری نیز خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...