پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۹:۱۹
کد مطلب: 24370
۲
۱
لباس قرمز و کفش پاشنه‌دار در محل کار ممنوع!

در محيط کار چه پوششي مناسب است؟!

در محيط کار چه پوششي مناسب است؟!
از حرف‌های خاله زنكی که به درد مهمانی‌های چایخوری زنانه خانه دار گرفته تا لباس‌هایی که از فرسخ‌ها فریاد می‌زنند: من برای محیط کار مناسب نیستم!

شاید بد نباشد با هم سری به فهرست نه چندان طولانی لباس‌های ممنوعه در محیط کار بزنیم. خصوصا حالا که بسیاری از خانم‌ها شاغل شده‌اند ولی هنوز کمدهایشان جای لباس‌های مناسب محیط کار را خالی دارد.
این بار با هم به جای «بایدها»، «نبایدها» را در 8 عنوان بررسی می‌کنیم:
8 لباسی که پوشیدن‌شان سر کار، نشانه غیرحرفه‌ای بودن شماست؛
8 خطایی که هرگز نباید در ظاهرتان از شما سر بزند، مگر اینکه با خودتان شرط بسته باشید، تابستان نشده، از محیط کارتان به دلیل جدی نگرفتن کار و آماتور بودن اخراج شوید!

صورتی و دار و دسته رنگی‌اش!

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

اول از همه باید «رنگی» را تعریف کرد. طبیعتا مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای و دودی هم «رنگ» به حساب می‌آیند و یک پالتوی مشکی، یک پالتوی رنگی به حساب می‌آید. اما منظور از مانتو و پالتوی «رنگی» نمونه‌هایی هستند که رنگ‌های تند و تیز و خیلی روشن و به اصطلاح زنانه دارند. پوشیدن یک مانتوی قرمز، اوج سرحالی و نگاه مثبت شما به زندگی را نشان می‌دهد ولی نه در محیط کار؛ پوشیدن این رنگ و رنگ‌هایی از این دست در محیط کار تنها نشانه بی ملاحظگی شما و تلاش برای جلب توجه محسوب می‌شود. رنگ‌هایی مثل زرد خورشیدی، سبز تیفانی، سرخابی، ارغوانی، بژ، سفید، انواع قرمزها، نارنجی و ... را برای مهمانی‌ها و موقعیت‌های دیگر کنار بگذارید و در عوض رنگ‌های تیره مثل مشکی، سرمه‌ای، دودی، خاکستری، قهوه‌ای، سبز یشمی و کرمی را برای محیط کارتان در نظر بگیرید. مطمئن باشید هیچ یک از همکاران‌تان به شما برچسب «افسردگی» نمی‌زند.

زیوری‌های لعنتی

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

از اسم «زیورآلات» معلوم است که برای چه ساخته شده‌اند، وسیله‌های زیبای تزئینی که لباس شما را تکمیل می‌کنند اما محیط کار جایی برای تزئین و زیور نیست. شما به محیط کار می‌روید تا شاغل باشید، پیشرفت کنید، درآمد داشته باشید و بیاموزید.
برای هیچ‌کدام از این گزینه‌ها نیازی به النگوی درشت و گردنبند بلند و گوشواره‌های انگوری نیست! از به دست کردن دستبندهای شلوغ و انگشترهای زیاد خودداری کنید. شما در محیط کار به یک ساعت مچی ساده، حلقه یا یک انگشتر معمولی نیاز دارید نه کلکسیونی از آخرین مدل‌های زیرآلات «H&M»!

نفرین ابدی به صدای پینگ پونگ!

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

خودتان را مشغول کاری تصور کنید که در آن نیاز به تمرکز دارید. فکر کنید دو نفر درست کنار دست شما، بی وقفه پینگ پونگ بازی کنند! اگر به شنیدن بلاوقفه صدای برخورد توپ پینگ پونگ به میز به مدت 8 ساعت در روز علاقه دارید، حتما در محیط کارتان کفش پاشنه بلند بپوشید! واقعیت این است که کفش‌های پاشنه بلند در دنیا در رده بندی «سالن شوز» قرار می‌گیرند، یعنی کفش‌های مناسب مجلس؛ پس در محیط‌های اداری و تجاری از پوشیدن کفش پاشنه بلند جدا خودداری کنید. اگر به هر دلیلی باید همیشه کفش پاشنه دار پا کنید، برای محیط کارتان یک جفت کفش ساده لژدار بگیرید تا نه سر و صدایی داشته باشد و نه شما را که مشغول فعالیت هستید، اذیت کند.

خداحافظی با گلدارها

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

در بیشتر محیط‌های اداری و تجاری خانم‌های ایرانی مقنعه سر می‌کنند اما اگر محیط کار شما به گونه‌ای است که می‌توانید روسری یا شال سر کنید، لطفا سراغ شال‌های گلدار، روسری هایی با رنگ‌های تند و تیز و نقش‌های درشت و گوناگون و شلوغ نروید. این روسری و شال‌ها را برای خرید رفتن با دوستان و مهمانی‌ها کنار بگذارید. بهتر است از شال و روسری مشکی، کرم، قهوه ای، سرمه‌ای و امثالهم استفاده کنید. در ضمن لازم نیست هر روز یک مدل روسری یا شال سر کنید. کسی از همکاران‌تان علاقه‌ای به فهرست برداری از کمد شما ندارد.

خونه خاله کدوم وره؟!

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

پوشیدن صندل در محل كار بعد از فروپاشی امپراتوری رم، منسوخ شده است! پس لطفا تصمیم نگیرید در هوای گرم تابستان، با صندل به محل کارتان بروید. هیچ کس این کار شما را نشانه اعتراض‌تان به خورشید نمی‌داند اما ممکن است رئیس‌تان آن را نشانه اعتراض به خودش در نظر بگیرد! صندل، کفشی راحت و دم دستی است که در هوای گرم و در محیط‌هایی مثل باغ خانوادگی، حیاط خانه تان، خانه خاله، کنار دریا و سوئیت دوست نزدیک‌تان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر محل کارتان یکی از این مواردی است که گفتیم، تمام حرف‌های قبلی را فراموش کنید و خیلی خوشحال صندل‌های‌تان را به پا کنید و به ما پز بدهید.

کیف شما نشانه شخصیت شماست

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

اگر چه کیف‌ها یکی از جذاب ترین خریدهای همیشگی خانم‌ها هستند و کیف‌های خاص و رنگی، این جذابیت را دوچندان می‌کنند اما دست گرفتن یک کیف چرم قرمز یا یک کیف کتابی براق همراه با زنجیر بلند طلایی صرفا نشانه بی سلیقگی شما برای انتخاب لباس در محیط کار است. اگر در محیط کارتان لپ‌تاپ همراه خود می‌برید، حتما از یک کیف لپ‌تاپ کمک بگیرید و بقیه وسایل‌تان را هم در همان بگذارید. کیفی که برای محل کار دست می‌گیرید، باید جادار، ساده و با جیب‌های زیادی باشد که بتوانید وسایل مورد نیازتان را به تفکیک در آن جای دهید. در ضمن برای یک خانم شاغل، انداختن کوله پشتی، بیشتر به تلاشی مذبوحانه برای پنهان کردن سن شباهت دارد تا راحت بودن.

ورزشکاران بی نام و نشان

آیا شما مربی بدنسازی هستید؟ آیا شما دوی پانصد متر امدادی کار می‌کنید؟ آیا شما مربی نقی معمولي در اردوی تیم ملی کشتی پیشکسوتان هستید؟ اگر پاسخ‌تان به این سه سوال «نه» است، لطفا از پوشیدن لباس ورزشی در محل کار خودداری کنید. حتی اگر روزها قبل از رفتن به سر کار باشگاه می‌روید، کاپشن ورزشی را در محل کار بی‌خیال شوید و با کفش رانینگ یا کفش تنیس پشت میز جلسه حاضر نشوید یا اگر می‌شوید، توقع نداشته باشید مذاکرات کاری شما پایان خوشی داشته باشند! باور کنید لباس ورزشی حتما خاصیتی داشته که اسمش را «لباس ورزشی» گذاشته‌اند، والا می‌توانست اسم دیگری داشته باشد، مثلا «لباس فرم اداره ما»!

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

صبح جمعه با شما!

8 خطای نابخشودنی در ظاهر که نباید سر کار از شما سر بزند

صبح‌های جمعه هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از ولو شدن جلوی تلویزیون همراه با خانواده و خوردن یک چیز خوشمزه مثل بستنی نیست. اگر کسی از اعضای خانواده تصمیم بگیرد یک عکس یادگاری بگیرد، عالی است. وقتی عکس را نگاهی می‌اندازید، پای خود چه می‌بینید؟ یک شلوار گشاد و راحت که در باور عوام، به آن «پیژامه» می‌گویند! اگرچه دو سه سال پیش پوشیدن شلوار گشاد میان خانم‌ها رواج پیدا کرد اما محیط کار برای پوشیدن شلوارهای گل و گشاد و خودمانی واقعا مناسب نیست. اگر به شما برای ولو شدن جلوی تلویزیون در صبح جمعه و بستنی خوردن کنار خانواده حقوق می‌دهند، شلوار گشادتان را هم با خیال راحت در محل کار پا کنید.
 
مرجع : مجله زندگی ایده آل
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

صدیقه
Iran, Islamic Republic of
سلام
خیلی ممنون، واقعا به این مطالب و تذکرات شفاف نیاز داشتم،خدا خیرتون بده. بازم ممنون
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.