پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۶:۱۹
کد مطلب: 2483
۰

پیشنهادات افزایش مزد چه بود/ دولت:6درصد-کارگران و کارفرمایان: 15درصد

یک مقام مسئول کارگری کشور با اعلام سناریوهای مشترک 15 درصدی کارگران و کارفرمایان و گزینه 6 درصدی دولت برای مزد 90، گفت: دولت در تلاش بود که دستمزد کارگران بیشتر از حقوق کارمندان نباشد، اما در نهایت 9 درصد افزایش به تصویب رسید.
یک مقام مسئول کارگری در گفتگو با مهر که خواست نامش در خبر ذکر نشود از سناریوهای دولت، کارگران و کارفرمایان در مورد حداقل دستمزد سال آینده خبر داد و گفت: طبق نشستها و پیش بینی های انجام شده، کارگران و کارفرمایان بر افزایش 15 درصدی حداقل دستمزد سال 90 توافق کرده بودند. 2 سناریو، 3 نظر برای مزد 90 وی با تاکید بر اینکه اما نمایندگان دولت در این بخش با این توافق موافق نبوده اند، اظهار داشت: تلاش نمایندگان دولتی عضو شورای عالی کار بر این بود که دستمزد کارگران نیز مانند حقوق کارمندان بیشتر از 6 درصد افزایش نداشته باشد. به گفته وی، نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار باید در مورد عملکرد خود و عدم اجرای درخواست کارگران در نشستهای تعیین مزد 90 پاسخگو باشند چرا که آنها با پیشنهاد 15 درصدی به جلسات مزدی پا گذاشته بودند و نه 9 درصد.  
این مقام مسئول کارگری با تاکید بر وجود انتقاداتی از عملکرد نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار، افزود: دولت در صدد بود که افزایش دستمزدهای کارگران همان 6 درصد تعیین شده برای کارمندان باشد و درصد بیشتری تعیین نشود. وی در پاسخ به این سئوال که شرایط کارگران با کارمندان دولت متفاوت است و یکسان سازی حقوق و دستمزدهای آنها نمی تواند گزینه مناسبی باشد، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه در حال حاضر 70 درصد از کارفرمایان بخش صنعت کشور دولتی هستند؛ بنابراین دولت در این بخش توانسته است نظرات خود را بر کارفرمایانی که معتقد به افزایش 15 درصدی مزدها در بخش خصوصی بوده اند، به کرسی بنشاند. این مقام کارگری با اشاره به اینکه نمایندگان دولت در شورای عالی کار معتقدند که دستمزدها را برابر با نرخ تورم 11.6 درصدی با افزایش 9 درصدی ثابت و همچنین 2.6 درصدی بن خواربار جبران کنند، گفت: کارفرمایان نیز در مرحله اول مذاکرات خود با کارگران، افزایش 15 درصدی مزد را پذیرفته بودند. به گفته وی، متاسفانه با فراهم شدن موقعیت مناسب کاهش دستمزدها در شورای عالی کار و تلاش دولت بر تحقق این مسئله، نمایندگان کارفرمایان نیز نظرات خود را تغییر دادند و با پیشنهادات 6 درصدی شروع کردند تا در نهایت 9 درصد به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.