شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۷:۳۵
کد مطلب: 24832
۰

رؤسا کارمندان سحرخیز را ترجیح می‌دهند

رؤسا کارمندان سحرخیز را ترجیح می‌دهند
به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه جدید، مدیران روی زود رسیدن کارمندان به سر کار تعصب دارند و کارکنانی را ترجیح می‌دهند که علیرغم ساعات انعطاف‌پذیر شغلی در شرکت‌ها زود به سر کار می‌رسند.
ساعت انعطاف‌پذیر در بسیاری از شرکت‌های بزرگ معمول است و گوگل به بسیاری از کارمندانش اجازه داده که خود، ساعت کاری‌شان را تعیین کنند در حالی که کارمندان مایکروسافت می‌توانند زمان شروع کارشان را بین ساعت‌های 9 و 11 صبح تعیین کنند.

کریستوفر بارنز از دانشگاه واشنگتن و رهبر تیم مطالعاتی این موضوع را بررسی کرد که آیا کارمندان همان طور که ادعا می‌شود مجاز به داشتن ساعات کاری انعطاف‌پذیر هستند یا خیر.

تیم تحقیقاتی نخست با پرسش از 120 نفر دریافت مردم به طور متوسط بین زود رسیدن به سر کار و داشتن وجدان کاری ارتباط طبیعی و ضمنی برقرار می‌کنند. این فرضیه مورد آزمایش قرار گرفت که بر اساس آن، رتبه‌بندی‌کردن وجدان‌داشتن و عملکرد کارمندان توسط مدیران، با شروع ساعت کار یک کارمند تعیین می‌شد.
در بین 149 رابطه رئیس-کارمند موردبررسی، کارمندانی که کارشان را زود آغاز می‌کردند توسط مدیران خود، باوجدان‌تر ارزیابی شدند و نمره عملکرد بالاتری دریافت کردند. محققان سپس آزمایشی را در آزمایشگاه برای آزمودن این نظریه طراحی کردند.

در این مطالعه، شرکت‌کنندگانی که نقش رئیس را بازی می‌کردند، نمره بالاتری را به وجدان کاری و عملکرد کارمندانی دادند که ساعات کارشان از هفت صبح تا سه بعد از ظهر بود در حالی که کارمندانی که ساعت کارشان بین 11 صبح و هفت بعدازظهر بود، نمره پایین‌تری دریافت کردند.

محققان حاضر در این پروژه معتقدند، با این حال مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند افرادی که از ساعت کار انعطاف‌پذیر برای آغاز دیرهنگام روزشان استفاده می‌کنند لزوما تنبل‌تر از کارمندان سحرخیزشان نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند