کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حذف گرایش‌های کارشناسی روانشناسی از سال آینده

ارائه آموزه های روانشناختی در قرآن و حدیث

4 خرداد 1393 ساعت 18:00

رئیس کارگروه روانشناسی اعلام کرد: رشته بازنگری شده روانشناسی در مقطع کارشناسی برای عملیاتی شدن در دانشگاه ها در دو مرحله اجرایی می شود.


به گزارش ميگنا، علی فتحی آشتیانی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که برخی دانشگاه‌ها مخالف حذف گرایش های روانشناسی در مقطع کارشناسی بوده و معتقدند که باید گرایش ها ارایه شود گفت: هر نوع تغییری با مخالفت‌هایی روبرو می شود من معتقدم در رشته کارشناسی روانشناسی یک جراحی انجام داده و گرایش‌ها را حذف کرده و آن را تبدیل به یک رشته کردیم.
وی با بیان اینکه انتظار داشتیم این مساله با مخالفت هایی روبرو شود، افزود: برای اینکه این مخالفت ها را به حداقل برسانیم و کار بازنگری را نیز عملیاتی کنیم به صورت مرحله ای عمل کردیم.

رئیس کارگروه روانشناسی افزود: برهمین اساس در دفترچه کنکور 93 هم رشته کارشناسی روانشناسی و هم گرایش های قبلی روانشناسی ارایه می شود.

وی افزود: برخی دانشگاه‌ها که علاقمند بوده و توانایی دارند می توانند از همین مهر ماه در کنار سایر گرایش‌ ها این رشته را نیز عملیاتی کنند.

فتحی آشتیانی افزود: اما از کنکور 94 فقط برنامه کارشناسی روانشناسی ارایه شده و هیچ گرایش دیگری در زمینه روانشناسی ارایه نخواهدشد و تمام گرایش ها حذف می شود.

وی ادامه داد: برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی و برخی واحد های دانشگاه آزاد و سراسری از سال جاری در کنار سایر گرایش های روانشناسی، رشته روانشناسی بدون گرایش را نیز اجرایی کرده اند.

رئیس کارگروه روانشناسی در ادامه به دروس جدیدی که منبع و زمینه قبلی در روانشناسی نداشتند اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته تمام تلاش ما این بود که دروسی مانند آموزه‌های روانشناختی در قرآن، آموزه‌های روانشناختی در حدیث، معرفت شناسی، فلسفه علم روانشناسی که منبع نداشتند برای آنها منبع درسی ایجاد شود این کار نیز صورت گرفته و تا مهرماه منابع دروس مذکور چاپ شده و در اختیار دانشگاه‌های مجری قرار می گیرد.

به گزارش مهر، با بازنگری که توسط کارگروه روانشناسی صورت گرفت تمام گرایش های مقطع کارشناسی روانشناسی حذف شده و به یک رشته کارشناسی روانشناسی تبدیل شد که براساس ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شده بود از مهر امسال توسط دانشگاه ها اجرایی شود که با تصمیم گیری که صورت گرفته مقررشده این برنامه در دو مرحله عملیاتی شود.


کد مطلب: 24982

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24982/حذف-گرایش-های-کارشناسی-روانشناسی-سال-آینده

میگنا
  https://www.migna.ir