سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۰۶
کد مطلب: 25054
۰

21 درصد از معتادان کشور دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند

به گزارش مهر، علیرضا جزینی ظهر پنجشنبه در سومی جلسه  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی اظهارداشت: تنویر افکار عمومی از طریق رسانه ها، حساس نمودن جامعه و خانواده ها، فرهنگ سازی و تغییر شیوه های مبارزه و همچنین اولویت قرار دادن کارهای فرهنگی و هنری باید بصورت جدی در بحث مبارزه با مواد مخدر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مبارزه با اعتياد از دغدغه ها و خواسته هاي اصلي مردم است گفت: مردم توقع مبارزه با اعتیاد را از ما دارند، چنانچه رهبر معظم انقلاب در 11 بند که ابلاغ کرده اند این مسئله را از زوایای گوناگون مورد توجه قرار داده اند و ما نيز در نظر سنجی هایي که انجام داده ایم، اولین نگرانی مردم، اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است.

جزینی با بیان اینکه مشکل اعتیاد و مواد مخدر یک آسیب مهم اجتماعی است، افزود: ما باید با افزایش فعالیت ها، آگاهي بخشي، اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر و آموزش های لازم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وي با اشاره به این جمله از مقام معظم رهبری که فرموده اند "اعتیاد یک فرهنگ صادراتی از غرب و برای نابودی و تباهي نسل جوان است" افزود: ما باید با تلاش و پشتکار بسیار و مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر بتوانیم زمینه را برای فعالیت این سوداگران مرگ در جامعه ناامن سازیم.

جزيني جلب مشارکت خیرین، اثرات اطلاعات مستمر، ارتباط با مردم و افزایش سازمان های مردم نهاد در بحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر و حمایت از تشکل‌های غیردولتی و حمایت از معتادان را  نيز مورد تاکید قرار داد.

 وی همچنین به پایش صورت گرفته در خصوص اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: در این پایش که از مردم انجام گرفت، افزون بر 92 درصد مردم، اعتیاد را مهمترین معضل جامعه عنوان کرده اند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: افزایش میزان جرایم، رشد بیماریهای جسمانی و روانی نظیر افسردگی، ایدز و هپاتیت، بروز معضلات اجتماعی از جمله طلاق، همسرآزاری و کودک آزاری از جمله نتایج نامناسب و قابل توجه اعتیاد در جامعه است.

در این جلسه مسئولان کمیته های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی به بیان نظرات خود در خصوص معضل اعتیاد و برنامه های خود در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه در این خصوص پرداختند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ