کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با راه اندازي نخستين خط توليد هورمون رشد با حضور رئيس جمهور

ايران به جمع 4 کشور توليد کننده هورمون رشددر جهان پيوست

10 خرداد 1393 ساعت 9:56

نخستين خط توليد هورمون رشد در کشور روز گذشته با حضوررئيس جمهور راه اندازي شد و با اين دستاورد جمهوري اسلامي ايران به جمع 4 کشور دارنده اين دانش پيوست.


 

فناوري توليد هورمون رشد تاکنون تنها در انحصار 4 کشور آمريکا،دانمارک،کره جنوبي وانگليس بود.به گفته ناصر نقدي مديرعامل شرکت داروپخش ، راه اندازي اين خط توليد سالانه 80 ميليارد تومان صرفه جويي براي کشور در پي دارد. به گزارش ايرنا، وي تصريح کرد: هورمون رشد براي کودکاني که رشد کافي ندارند، بدنسازان و افراد کهنسال استفاده مي شود. در حاشيه اين مراسم رئيس جمهور از بخش هاي مختلف توليد هورمون رشد و سايت فرآورده هاي تزريقي که در ارديبهشت سال 1391 با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي به بهره برداري رسيده بود، بازديد کرد.
رئيس جمهور را در اين بازديد سيد حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، محمدرضا نعمت وزير صنعت، معدن و تجارت و حسين فريدون دستيار ويژه رئيس جمهور همراهي کردند.
دراين مراسم خط توليد ماده اوليه و محصول نهايي يعني هورمون رشد انساني به صورت ليو فيليزه افتتاح شد.بر اساس اين گزارش، دانشمندان کشورمان طي 7 سال تلاش توانستند به اين دانش دست پيدا کنند .در حال حاضر اين خط توليد قادر به تامين يک چهارم نياز کشور است و تا سال آينده با توليد 250 هزار ويال،نياز کشور به هورمون رشد را به طور کامل تامين مي کند.دانش توليد اين هورمون کاملا بومي است.
   

 

رئيس جمهور:از واردات دارو بپرهيزيم

رئيس جمهور در حاشيه افتتاح بخش توليد هورمون رشد انساني در شرکت داروپخش در جمع خبرنگاران گفت: امسال که سال رونق اقتصادي و همچنين اقتصاد مقاومتي است، بايد تلاش کنيم در زمينه هايي که توان علمي و فناوري ما اقتضا مي کند، روي پاي خود بايستيم.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني اظهار داشت: از واردات دارو و کل محصولات خارجي که خود در داخل کشور توانايي ساخت آن را داريم، بپرهيزيم.وي با اشاره به افتتاح بخش توليد هورمون انساني در داخل کشورتصريح کرد: قبلا در اين زمينه به خارج از کشور متکي بوديم، ولي اکنون حرکت بسيار خوبي در داخل کشور براي توليد اين دارو انجام و کل بخش هاي توليد و طراحي اين دارو به دست دانشمندان کشور راه اندازي شده است. دستگاه هايي که براي ساخت اين دارو طراحي شده، محصول داخل است و بايد گفت بخش مهمي از آن در داخل کشور ساخته شده است.
وي با بيان اين که امسال شاهد شکوفايي در بخش هاي مختلف از جمله بيوتکنولوژي خواهيم بود،ادامه داد: امروز خط آزمايشگاه توليد اين دارو نيز افتتاح شد، ما پيش از اين از آزمايشگاه هاي کشورهاي صنعتي استفاده مي کرديم و امروز اين کشورها اعلام کرده اند که آزمايشگاه هاي ايراني در اين زمينه مشابه خارجي است.روحاني گفت: ما خوشحاليم که به ملت ايران اعلام کنيم در زمينه  فناوري هاي نو و مدرن جوانان عزيز کشورمان قدم هاي بسيار خوبي برداشته اند و روزبه روز در حال خودکفايي هستيم.وي با بيان اين که «اقتصاد مقاومتي يعني اين که روي پاي خود بايستيم» افزود: از اسفند سال گذشته واردات بسياري از داروهايي که از خارج وارد مي شد، قطع شده است و در داخل تلاش مي کنيم تا آنجا که امکان پذير است داروهاي مورد نياز را توليد کنيم.

 

بازديد رئيس جمهور از بخش داروهاي استريل شرکت داروپخش

رئيس جمهور در ادامه حضور در شرکت دارو پخش در 18 کيلومتري جاده کرج، از بخش داروهاي استريل اين شرکت نيزبازديد کرد.به گزارش ايسنا، رئيس جمهور در جريان اين بازديد، با کارکنان و مديران اين بخش گفت وگو کرد و از سوي مسئولان امر توضيحات لازم درباره فعاليت هاي اين بخش داده شد.در سال 91 مقام معظم رهبري از اين قسمت شرکت دارو پخش بازديد کرده بودند.در حال حاضر شرکت دارو پخش زير نظر سازمان تامين اجتماعي فعاليت مي کند.

 


کد مطلب: 25087

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25087/ايران-جمع-4-کشور-توليد-کننده-هورمون-رشددر-جهان-پيوست

میگنا
  https://www.migna.ir