نخستین همایش ملی توانمندسازی فردی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه برگزار مي شود
دبير اين همايش گفت: به طور کلی افراد با نیازهای ویژه، برای توصیف هر کسی به کار می رود که عملکرد جسمی، ذهنی ،یا رفتاری وی به قدری با هنجار تفاوت دارد که خدمات بیشتری برای برآورد کردن نیازهای او ضرورت می یابد. اصطلاح ” افراد با نیازهای ویژه ” مشکلات گسترده ای را در بر میگیرد. بر این اساس افراد با نقائص حسی ( از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی – حرکتی )، اختلالات فراگیر تحولی( اتیسیم ، آسپرگر، رت، از هم پاشیدگی دوران کودکی )، افراد با اختلالات رفتاری ( نافرمانی مقابله ای ، اختلال سلوک ،ADHD) ، اختلالات یاد گیری (تحولی و تحصیلی ) وکودکان و نوجوانان آسیب دیده اجتماعی ( بی سرپرست ، بد سرپرست ، کوکان مهاجرین و کودکان کار) جزو افرادی محسوب می شوند که ازنیازهای ویژه ای برخوردارند. توجه به حقوق فردی – اجتماعی افراد با نیازهای ویژه، از جمله محورهای همایش مزبور است . اساتید و پژوهشگران رشته حقوق می توانند مقاله های پژوهشی (مروری ، نظریه پردازی ، ترجمه، یا پژوهش میدانی ) را از طریق ثبت نام در سایت (آدرس زیر)به دبیرخانه همایش ارسال فرمایند .
اطلاعات كامل تر همايش:
نخستين همايش توانمندسازي فردي-اجتماعي افراد با نيازهاي ويژه - مهر 93
انواع اختلالات
ميزان شيوع و شيوه هاي نوين در پيشگيري يا سنجش و شناسايي انواع اختلالات شامل:
اختلالات يادگيري (تحولي و تحصيلي)
اختلالات فراگير تحولي(اوتيسم، آسپرگر، رت، از هم پاشيدگي دوران كودكي)
اختلالات رفتاري(نافرماني مقابله ايريا، اختلال سلوك، ADHD )
نقايص حسي( نابينايي، ناشنوايي، چند معلوليتي، نقائص جسمي- حركتي)
كودكان و نوجوانان آسيب ديده اجتماعي(بي سرپرست، بدسرپرست، مهاجرين و كودكان كار)
آسيب شناسي
آسيب شناسي رواني– اجتماعي، بهداشت رواني و بهزيستي روان شناختي افراد با نيازهاي ويژه.
حقوق
حقوق فردي و اجتماعي افراد با نيازهاي ويژه.
توانمندسازي
توانمندسازي جسمي، رواني، اجتماعي، معنوي،محيطي، آموزشي و شغلي افراد با نيازهاي ويژه.
آموزش مهارتهاي زندگي، ارتباطي و سازگاري افراد با نيازهاي ويژه.
جهت گيريها، برنامهها و فن آوريهاي نوين آموزشي و پرورشي افراد با نيازهاي ويژه.
خانواده
توانمندسازي خانواده هاي داراي افراد با نيازهاي ويژه.
نقش و عملكرد خانواده در توانمندسازي افراد با نيازهاي ويژه.
چارچوبهاي مبتني بر مداخلات خانواده.
مراكز علمي-آموزشي
نقش و عملكرد سازمان ها و ارگان هاي وابسته به آموزش و پرورش استثنايي در توانمند سازي آموزشي افراد با نياز هاي ويژه .
مشكلات، موانع و شيوه هاي تسريع برنامه هاي عادي سازي در ايران.
نقش سازمان نظام روان شناسي در توانمند سازي رواني – اجتماعي افراد با نيازهاي ويژه و افزايش قابليتهاي شخصيتي و عملكردي آنان و خانواده هاي آنان، از طريق ارائه خدمات روانشناختي و آموزشي مستقيم و همچنين گسترش مراكز تخصصي.
نقش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در توانمندسازي رواني- اجتماعي افراد با نيازهاي ويژه.
نهادهاي اجتماعي
نقش جامعه و ساير نهادهاي اجتماعي در توانمندسازي افراد با نيازهاي ويژه شامل:
نقش و عملكرد سازمان بهزيستي و ساير ارگان هاي مسئول و وابسته در توانمند سازي رفاهي، جسماني، روانشناختي، اجتماعي و شغلي، از طريق آموزش و ارائه خدمات توانبخشي و امكانات به افراد با نيازهاي ويژه و خانواده هاي آنان.
نقش و عملكرد شهرداري ها در توانمندسازي محيطي افراد ....از طريق مناسب سازي شهري.
نقش و عملكرد رسانه( تصويري و نوشتاري) و هنر در توانمند سازي فردي و اجتماعي افراد با نيازهاي ويژه.
نقش و عملكرد هلال احمر و سمن ها در توانمندسازي افراد با نيازهاي ويژه از طريق ايجاد امكانات پژوهشي –آموزشي– رفاهي و ...
-
محورهاي همايش
ميزبان: دانشگاه آزاد اسلامي واحد قاينات
مهلت ارسال چكيده مقالات:
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 30 مرداد 1393
تاريخ برگزاري همايش: 23 و 24 مهر 1393
وب سايت همايش:
isep-2014.ir
-
تلفن تماس دبيرخانه:
0562-5262155
تلفن: ٠٥٦٢٥٢٦٢١٥٥
فکس: ٠٥٦٢٥٢٦٢١٥٣
موبایل: ٠٩١٥٣٦٢٦٧٨٦
ايميل: Info@iauq.ir
دبيرهمايش : دكتر مجيد پاكدامن
آدرس دبيرخانه:
خراسان جنوبي : قاين - بلوار سيمان شهر - خيابان شفا - خيابان پروفسور للهي دانشگاه آزاد اسلامي واحد قاينات
محل برگزاري: خراسان جنوبي - قاين