پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۷
کد مطلب: 25339
۱

برنامه‌ریزی کنکوری‌ها در روزهای داغ جام جهانی

برنامه‌ریزی کنکوری‌ها در روزهای داغ جام جهانی

به گزارش فارس، جام جهانی 2014 از فردا پنج شنبه آغاز می‌شود و داوطلبان کنکور سراسری که حدود دو هفته با ماراتن کنکور فاصله دارند در میان مرور درس‌ها و تست زنی‌ها، مسابقات فوتبال را نیز پیگیری می‌کنند.

پسر 7-8 ساله‌ای که صبح‌ها با یک توپ پلاستیکی به کوچه می‌رفت تا با دوستانش به اصطلاح خودشان «گل کوچک» بازی کند و با شلوار پاره شده و زانوی زخمی به خانه بازمی‌گشت حالا 18 ساله است و حدود دو هفته دیگر باید با یک مداد و پاک‌کن و قلبی پر از التهاب از خانه خارج شود و در ماراتنی به نام کنکور شرکت کند.

او که از کودکی با عشق فوتبال زندگی کرده و ریز مسائل شخصی بازیکنان تیم‌های داخلی و خارجی را می‌داند در این روزهای داغ فوتبال در حال تست‌زنی برای شرکت در رقابتی است که برای زندگی‌اش نقش جام جهانی را دارد.

می‌گوید کنکور برای من مثل جام جهانی برای تیم‌های فوتبال است، آن‌ها زحمت کشیده‌اند و حالا در رقابت بزرگ جام جهانی به دنبال برداشت زحمت‌هایشان هستند و من نیز در کنکور باید به نتیجه زحمت‌هایم برسم.

با چند تن از آن‌ها صحبت کردیم تا بدانیم آن‌ها هم مانند درصد بالایی از مردم دنیا این روزها در تب جام جهانی هستند یا تب کنکور اجازه فکر کردن به مسائل دیگر را به آن‌ها نمی‌دهد.

علی تهرانی یکی از علاقمندان متعصب به فوتبال می‌گوید: راستش این مسئله که در زمان جام جهانی با درس‌ها چه کنم از 4.5ماه قبل برایم معضل شده است و کلی هم غصه خوردم که چرا دقیقا در سالی که من کنکور دارم جام جهانی هم برگزار می‌شود ولی با خودم کنار آمدم و برنامه‌ریزی کردم که بازی‌های خیلی حساس رو گلچین کنم و ببینم تا به درس‌هایم لطمه‌ای وارد نشود.

وی با اشاره به شباهتی که بین جام جهانی و کنکور از نظر حساسیت وجود دارد، می‌گوید: کنکور و جام جهانی هر کدام رقابتی بزرگ هستند، در هر دو رقابت ثانیه‌ها نقش دارند و اشتباه در هر کدام از این رقابت‌ها غیر قابل جبران است.

علی کمی مکث ‌می‌کند و ادامه می‌دهد: در جام جهانی اگر اشتباه کنی از دور رقابت‌ها حذف می‌شوی و مردم یک کشور ناراحت می‌شوند و در کنکور نیز با یک اشتباه ممکن است رتبه‌ات چندین رتبه پایین بیاید که آینده‌ات تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

ایمان کابلی داوطلب دیگر کنکور سراسری نیز می‌گوید: از ماه‌های گذشته به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ام که در زمان جام جهانی فوتبال را هم تماشا کنم. می‌توانم بازی‌های حساس را کامل ببینم و از نتیجه بازی‌های دیگر مطلع شوم.

وی می‌گوید: بخصوص امسال که تیم ملی کشورمان نیز در جام جهانی حضور دارد این رقابت‌ها برای ما حساس است ولی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنم که به درس‌هایم لطمه‌ نخورد.

با اینکه به طور معمول پسرها علاقه بیشتری به فوتبال دارند ولی دخترها نیز از تب جام جهانی دور نمانده‌اند، مهشید جعفری معظم یکی از داوطلبان کنکور سراسری که امسال دوره پیش دانشگاهی را گذرانده است، بعد از بیان شدت علاقه اش به فوتبال می‌گوید: نه می‌توان از درس گذشت و نه از فوتبال.

وی ادامه می‌دهد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنم که بتوانم بازی‌ها را هم ببینم یا حداقل بازی‌های حساس بخصوص مسابقات تیم ملی ایران را از دست ندهم.

فرنوش فتاحی دیگر داوطلب کنکور سراسری نیز به علاقه‌اش به فوتبال از دوران کودکی اشاره می‌کند و می‌گوید: درس خواندن همزمان با بازی‌های مهم جام جهانی سخت است ولی برای رسیدن به اهداف و ساختن آینده‌ام باید برای مدتی علاقه‌هایم را ترک کنم، درس‌هایم مهم‌تر است پس سعی می‌کنم فقط نتایج بازی‌های جام جهانی را دنبال کنم، البته برنامه‌ریزی می‌کنم تا بازی‌های تیم ملی ایران را ببینم.

فرنوش، جام جهانی را به کنکور تشبیه می‌کند و می‌گوید: همانطور که در جام جهانی هر تیمی قوی‌تر باشد و بیشتر تلاش کرده باشد موفق‌تر است در کنکور نیز هر کسی که بیشتر درس خوانده و تلاش بیشتری کند موفق می‌شود.

مهشید داوطلب دیگر کنکور سراسری با آرزوی موفقیت برای خودش در کنکور و تیم ملی ایران در جام جهانی، می‌گوید: بازی‌های ایران در جام جهانی را حتما می‌بینم و در مورد بازی‌های دیگر برنامه ریزی می‌کنم تا  مسابقات جذاب که در زمان مناسب برگزار شود را ببینم.‌

حسین توکلی مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه می‌گوید: علاقه به فوتبال نیز مانند علاقه‌های دیگر در وجود برخی افراد است بنابراین داوطلبان کنکور که علاقمند به فوتبال هم هستند می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب طوری پیگیر بازی‌های فوتبال شوند که به درس‌هایشان لطمه‌ای نزند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!