پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۶
کد مطلب: 25430
۰
۱

اعتراض برخی داوطلبان کنکور ارشد 93 به سوالات مشابه و پاسخ متفاوت در آزمون


به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، آزمون کارشناسی ارشد 93 به دلیل بارش سنگین برف در برخی استان‌ ها به ویژه گیلان و مازندران با هماهنگی وزارت علوم، وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران با یک هفته تاخیر در صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه تا جمعه 23 تا 25 بهمن ماه در 62 شهرستان مختلف و 133 حوزه امتحانی با نظم و آرامش و با کیفیت مطلوب و امنیت کامل برگزار شد.
در مجموع این آزمون با رقابت 951 هزار و 881 داوطلب در 137 کدرشته امتحانی در تاریخ مقرر برگزار شد که 112 هزار و 671 از این داوطلبان در دو کد رشته امتحانی شرکت کردند.
پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، براساس دستور العمل‌های مربوط، پاسخنامه هر داوطلب توسط دو دستگاه علامت خوان به طور جداگانه قرائت شده تا از صحت آن اطمینان کامل حاصل شود و کلید سوالات آزمون هر یک از کدرشته‌های امتحانی نیز روز پنجشنبه اول اسفندماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.
در نهایت تصویر پاسخنامه آزمون هر داوطلب نیز نیمه دوم اردیبهشت ماه 93 روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و دفترچه سوالات پس از برگزاری آزمون و بدون تایید و مجوز این سازمان سوالات تمامی رشته‌های امتحانی آزمون منتشر شد.
نتایج اولیه این آزمون نیز در نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال اعلام شد و در مجموع تعداد 363 هزار و 492 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد 36 هزار و 750 نفر در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته بودند. از مجموع حدود 950 هزار داوطلب ثبت‌نام کننده در این آزمون حدود 400 هزار نفر در اعلام نتیجه اولیه مجاز به انتخاب رشته شدند.
اما در این بین پس از انتشار پاسخنامه و سوالات این آزمون، در یکی از مجموعه های درسی(حقوق) میان برخی سوالات و پاسخ های آن تفاوت وجود دارد به طوری که در سوال سوالات (43 و 190) ، (47 و 194) ،( 48 و 196) علی رغم تشابه در صورت و گزینه ها دارای اختلاف در پاسخ می باشد.
 
سوالات مشابه ردیف‌های 43 و 190
 
سوالات مشابه ردیف‌های 47 و 194
سوالات مشابه ردیف‌های 48 و 196


پاسخنامه کنکور ارشد رشته حقوق
 

 
 
 به گزارش پانا، بر اساس برنامه زمانی فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون در دهه اول شهریور ماه 93 از طری سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد به پانا گفت: براساس دفترچه راهنما بیش از 100 هزار نفر ظرفیت پیش بینی شده است که البته رتبه‌های برتر و استعدادهای درخشان نیز متعاقبا به آن اضافه خواهند شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ملیحه منصوری رضی
Iran, Islamic Republic of
سلام.خداقوت.آیاخانمی که مدرک سطح2حوزه داره میتونه ارشدمدرسی معارف اسلامی شرکت کنه؟راستش من وچندنفرازدوستام شرکت کردیم مرحله اول همه گرایشای مدرسی رومجازشدیم بعدشنیدیم که اصلاخانمها نمیتونستددراین رشته شرکت کنند؟اگه اینطوربودپس چرابرای ماکارت صادرشدوچرااصلاتوی جلسه آزمون راهمون دادند؟خواهشاهرچه سریعتربررسی کنیدوبه مابگیدچکار کنیم.ممنون ازلطفتون
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.